Mercedes u Njemačkoj sada smije i bez vozača, doduše, za sada samo na određenim lokacijama.
Radi se o sistemu automatskog parkiranja koje je sad nadograđeno sistemom autonomnog upravljanja nivoa 4. To u prevodu znači da vozilo može samostalno upravljati bez nadzora i pomoći vozača.
Prvo je to odobrenje izdato u Njemačkoj, a trenutno je ova opcija dostupna isključivo u Štutgartu, tačnije u garaži tamošnjeg aerodroma.
APCOA P6 je prva javna garaža na svijetu koja ima dozvolu za komercijalnu upotrebu sistema parkiranja 4. nivoa.
"Prvo odobrenje na svijetu za korisničku upotrebu naše visoko automatizovane funkcije parkiranja bez vozača, razvijene zajedno sa našim tehnološkim partnerom, kompanijom Bosch, pokazuje da vođstvo u inovacijama i 'Made in Germany' idu ruku pod ruku", kaže Markus Šefer, član uprave Mercedes-Benz Grupe AG i glavni tehnološki direktor.
U praksi to znači da vozilo samo odlazi do parkirng mjesta, kao i da se vraća vlasniku na poziv. Cjelokupno upravljanje moguće je preko aplikacije za mobilni telefon kojom korisnik vozila odrađuje sve radnje vezane uz parkiranje, uključujući i plaćanje.
Usluga je dostupna na modelima EQS i S-klasa proizvedenim nakon jula ove godine. Oni bolje upućeni prisjetiće se kako je sličan sistem predstavljen 2019, dve godine nakon početka razvoja sistema parkiranja.
Osnovna razlika je da je tada korišćenje bilo dosta ograničeno na testna vozila, dok novo omogućava interakciju sa vozilima u privatnom vlasništvu, odnosno ulazak autonomno upravljanih vozila (nivoa 4) u javni saobraćaj.