Mobilne tehnologije uvećavaju potrebu za vestima

Bez autora
Mar 21 2012

Nove tehnologije poput mobilnih telefona i tablet računara povećavaju potrebu javnosti za vestima, ali ostaje nejasno da li će mediji od toga imati koristi. Projekat za izuzetnost u novinarstvu Pju risrč centra (Pew Research Center) u godišnjem izveštaju o medijima iznosi ohrabrujući podatak da 27 odsto Amerikanaca navodi da vesti dobija preko smartfonova ili tablet računara.Ljudi koji na tabletima čitaju vesti, više su povezani s tradicionalnim medijima, pošto čitaju duže članke i duže ostaju na sajtovima s vestima, nego oni koji koriste telefone ili desktop računare.

Mobilne tehnologije uvećavaju potrebu za vestimaNove tehnologije poput mobilnih telefona i tablet računara povećavaju potrebu javnosti za vestima, ali ostaje nejasno da li će mediji od toga imati koristi, piše u danas objavljenoj studiji.

Projekat za izuzetnost u novinarstvu Pju risrč centra (Pew Research Center) u godišnjem izveštaju o medijima iznosi ohrabrujući podatak da 27 odsto Amerikanaca navodi da vesti dobija preko smartfonova ili tablet računara.

Ljudi koji na tabletima čitaju vesti, više su povezani s tradicionalnim medijima, pošto čitaju duže članke i duže ostaju na sajtovima s vestima, nego oni koji koriste telefone ili desktop računare, rekao je direktor Projekta za izuzetnost u novinarstvu Tom Rozental.

On je naveo da mnogi vlasnici tablet računara imaju običaj da pred spavanje provere šta će sutradan izaći u novinama.

Broj poseta isključivo sajtovima s vestima u 2011. godini skočio je za 17 odsto, u odnosu na prethodnu godinu, što je slično povećanju i 2010. u odnosu na 2009, piše u izveštaju.

"Potražnja za konvencionalnim novinarstvom opstaje i na neki način čak i raste", rekao je Rozental, navodeći da to mnogi nisu predviđali.

Ipak, tehnološke kompanije su bolje pripremljene od medijskih za oglašavanje na internetu. Pet takvih kompanija - Majkrosof (Microsoft), Gugl (Google), Fejsbuk (Facebook), AOL i Jahy (Yahoo) odnelo je 68 odsto prihoda od oglašavanja na internetu u 2011.

Medijske kompanije nisu u stanju da obezbede specifične informacije za potrošače, kako to očekuju "digitalni" oglašivači, a nisu ni dovoljno agresivne u toj oblasti, ocenio je medijski kritičar Džef Džarvis.

Rozental je rekao i da postoji trend saradnje tehnoloških organizacija s medijskim kompanijama - Jahu je postigao dogovor da prenosi izveštaje Ej-Bi-Si njuza (ABC News), Jutjub (YouTube) je pokrenuo kanale za emitovanje programa od kojih jednim rukovodi Tompson Rojters (Thompson Reuters), dok je Vašington post (The Washington Post) pokrenuo sajt dostupan preko Fejsbuka (Facebook).

U izveštaju se navodi da je sve više vesti na društvenim mrežama, preko ljudi koji ih preporučuju na Fejsbuku ili Tviteru. Ipak, samo devet odsto odraslih kaže da redovno prati te preporuke, dok 36 odsto kaže da ide direktno na sajtove medija.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik