Najskuplji auto na svetu

Bez autora
Jun 26 2012

Moćni „bugati vejron“, sa cenom od oko milion evra, je zapravo prilično „jeftin“, bar kada se uporedi sa „ferarijem 250 GTO“. I to bez obzira na činjenicu što je automobil sa „propetim ždrebcem“ na haubi, proizveden još daleke 1962. godine. U tome leži i delić misterije zašto je ovaj „ferari“ plaćen čak 35.000.000 dolara.Upravo tu svotu izbrojao je nedavno američki kolekcionar automobila Kreg mek Kejv, koji ga je pazario od engleskog vinara i, naravno, takođe sakupljača retkih i skupocenih automobila Erika Hereme.

Najskuplji auto na svetuMoćni „bugati vejron“, sa cenom od oko milion evra, je zapravo prilično „jeftin“, bar kada se uporedi sa „ferarijem 250 GTO“. I to bez obzira na činjenicu što je automobil sa „propetim ždrebcem“ na haubi, proizveden još daleke 1962. godine. U tome leži i delić misterije zašto je ovaj „ferari“ plaćen čak 35.000.000 dolara!

Upravo tu svotu izbrojao je nedavno američki kolekcionar automobila Kreg mek Kejv, koji ga je pazario od engleskog vinara i, naravno, takođe sakupljača retkih i skupocenih automobila Erika Hereme. Ovaj automobil, za koji u „Ferariju“ kažu da je možda najbolji automobil koji su ikada napravili, proizveden je u periodu od 1962. do 1964. godine. Napravljeno je ukupno 39 komada, a ovaj je još po mnogo čemu, izuzetan.

Naime, pravljen je „namenski“, za jednog čoveka i za jednu trku. Srećnik, čije ime je ugravirano na poleđini vozačkog sedišta je legendarni ser Sterling Mos, a GTOP sa brojem šasije 3505 je bio „zadužen“ da konkurenciju ostavi u prašini na takođe legendarnoj trci „24 časa Le Mana“!

Pod haubom ove berlinete „koČoperi“ se V12 motor od 3 litra sa 300 KS i manuelnim petostepenim menjačem. Za motor je bio zadužen šef inženjera Oto Bizarini, dok je šef dizajnerskog tima bio Serđo Skaljeti. Kažu da je bio projektovan tako da može bez problema da dostigne i održava brzinu od 180 milja na čas (oko 285 kilometara).

Pa ipak postavlja se pitanje da li je moguće da neko za automobil, pa makar i ovakav izbroji 35 miliona „zelembaća“. Ako mislite da je u pitanju „slepa ljubav“ varate se. Radi se o veoma isplativom ulaganju. Jer, svojevremeno je prethodni vlasnik, Herema, 2002. godine, pazario ovaj auto od izvesnog Japanca za 8,5 miliona dolara. Japanac je, pre toga, pametno uložio pet miliona dolara kupivši taj automobil od jednog engleskog predstavništva 1999. godine. Englezi su 1996. nabavili ovaj automobil za „tričavih tri i po miliona dolara“... Koliko će jednog dana naredni vlasnik izbrojati novčanica, ostaje da se vidi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik