Kolekcionari i aukcioneri automobila uvek kažu da oldtajmeri imaju dve dobre strane: sjajne su investicije i možeš zaista da uživaš dok ih voziš. Ali voziti investiciju od nekoliko miliona dolara možda i nije tako dobra ideja. Mediji izveštavaju da je američki investitor i milioner Kristofer Koks slupao svoj Ferrari GTO iz 1962. tokom Ferrari relija u Francuskoj prošle nedelje.Koksa je otpozadi udario drugi auto dok se okretao i grunuo ga tako da je ceo prednji deo Koksovog auta smrskan. Sada je pitanje kolika je finansijska šteta.
Kolekcionari i aukcioneri automobila uvek kažu da oldtajmeri imaju dve dobre strane: sjajne su investicije i možeš zaista da uživaš dok ih voziš. Ali voziti investiciju od nekoliko miliona dolara možda i nije tako dobra ideja.
Mediji izveštavaju da je američki investitor i milioner Kristofer Koks slupao svoj Ferrari GTO iz 1962. tokom Ferrari relija u Francuskoj prošle nedelje. Očigledno, Koksa je otpozadi udario drugi auto dok se okretao i grunuo ga tako da je ceo prednji deo Koksovog auta smrskan.
Sada je pitanje kolika je finansijska šteta. Još uvek nije poznato koliko je Koks tačno platio auto kada ga je kupio 2005. godine, ali Ferrari GTO se smatra zaista retkim umetičkim delom - ”Pikasom” sveta automobila. Samo 38 takvih je napravljeno između 1962. i 1964., a Enzo Ferrari je i lično odabrao prvobitne kupce).
GTO napravljen za trkača Stirling Mosa je nedavno prodat na aukciji za 35 miliona dolara telekomunikacionom magnatu, Kregu Mekkou. Izveštaji pokazuju da Koksov automobil, nebo plave boje sa kanarinski žutom trkačkom trakom, takođe vredi preko 30 miliona dolara.
Njegov automobil je učestvovo u još jednom sudaru 1976. i moguće je da će moći da se popravi u zavisnosti od štete.
“Ako se auto valjano popravi, nije isključeno da ta šteta neće uticati na njegovu vrednost, naročito kada je u pitanju retki model Ferrari 250 GTO,” kaže Dejvid Guding, predsednik i osnivač firme Gooding&Company, automobilske aukcijske kompanije.
Aukcijski eksperti i kolekcionari kažu da su najskuplji kolekcionarski automobili osiguranim posebnim “kolekcionarskim” i “hobi” polisama osiguranja. Ove polise obično omogućavaju vlasnicima da svoj auto voze na izložbe automobila ili relije, ali najčešće ne pokrivaju svakodnevnu upotrebu.
Mark Šusel, iz Chubb Group kompanije za osiguranje, koji piše specijalne polise osiguranja za kolekcionare automobile, je rekao da ljudi koji poseduju multimilionske automobile vode više računa o automobilima kada ih izvezu na ulicu.
Kako je istakao Šusel, obično ovi vlasnici retko voze svoje automobile, jer žele da sačuvaju svoju investiciju.
Najbolji način da očuvate svoju investiciju u vidu kolekcionarskog automobila je naravno da ih držite u garaži. Ali gde je tu onda zabava?