Kina je u 2020. godini prestigla Španiju i postala glavno tržište za kubanske cigare, no sve veća potražnja azijskog diva ne može da kompenzuje pad prodaje na drugim tržištima.
Globalni prihodi u čuvenoj kubanskoj kompaniji pali su prošle godine četiri odsto, na 507 miliona američkih dolara.
- Godina 2020. bila je izazovna ne samo za naše poslovanje već za celo čovečanstvo, zaključuju u kubanskoj kompaniji u saopštenju objavljenom početkom nedelje.
Prošlogodišnja ograničenja putovanja zbog pandemije negativno su uticala na potražnju u zemljama koje se oslanjaju na turizam i na prodaju u bescarinskim trgovinama, istakli su u Habanosu, piše Seebiz.eu.
Cigare spadaju među glavne izvozne proizvode kubanske ekonomije koja se prošle godine smanjila 11 odsto pod uticajem pandemije i pooštrenih američkih sankcija.
Karipsko ostrvo ne može da prodaje cigare na najvećem svetskom tržištu, u Americi, zbog embarga koji je Vašington uveo pre nekoliko decenija.
Evropa drži prvo mesto na lestvici regionalnih tržišta- svaka druga izvezena cigara prodata je u Evropi. Sledeće je azijsko-pacifičko područje sa 16.2 odsto udela, stoji u saopštenju.
Prodaja u Evropi i u azijsko-pacifičkoj regiji porasla je prošle godine dva odnoso 10 odsto, prenosi državna Kubanska novinska agencija.
U Africi i na Bliskom istoku potonuo je 31 odsto, a u Severnoj i Južnoj Americi 21 odsto.