Podrška kursu evropske valute više neće biti isključivo monetarna, zahvaljujući sveobuhvatnoj reklamnoj kampanji na zaštiti evra. Kampanju ove nedelje pokreće 50 najvećih kompanija Nemačke i Francuske, smatrajući da napori predsednika Evropske centralne banke Jan Claude Tricheta nisu dovoljni.Neobična vremena od poslovne elite zahtevaju neuobičajene akcije, pa će oko 50 direktora najvećih kompanija iz Nemačke i Francuske na stranicama francuskih i nemačkih dnevnih listova vatreno pozvati na podršku evru.
Podrška kursu evropske valute više neće biti isključivo monetarna, zahvaljujući sveobuhvatnoj reklamnoj kampanji na zaštiti evra.
Kampanju ove nedelje pokreće 50 najvećih kompanija Nemačke i Francuske, smatrajući da napori predsednika Evropske centralne banke Jan Claude Tricheta nisu dovoljni.
Neobična vremena od poslovne elite zahtevaju neuobičajene akcije, pa će oko 50 direktora najvećih kompanija iz Nemačke i Francuske na stranicama francuskih i nemačkih dnevnih listova vatreno pozvati na podršku evru.
U svojevrsnoj reklamnoj kampanji učestvovaće rukovodioci korporacija koje predstavljaju moćnu ekonomsku silu, sa ukupnih prihodima od 1,5 biliona evra.
Reklamna inicijativa nemačke i francuske poslovne elite dobro će doći kancelarki Angeli Merkel, koja svojim biračima tek mora da dokaže svrsishodnost pružanja pomoći Grčkoj, Irskoj i Portugaliji. Među učesnicima akcije su verne pristalice Merkelove, a insajderi tvrde da je sadržaj reklamnog teksta usaglašen pod nadzorom nemačke kancelarke.
Među učesnicima ovog ni malo jevtinog reklamnog projekta su predsednik Simensa Peter Lesher, generalni direktor Deutsche Telekoma Rene Oberman, direktor Daimlera Dieter Zetsche, njegov kolega iz BMW Norbert Reithofer i Franz Fehrenbach iz Boscha.
"Apelujemo na političare da preduzmu sve što od njih zavisi kako bi obezbedili stabilnost i konkurentnost evropske valute. Ona je osnova budućeg blagostanja Evrope", ističe se u nacrtu teksta neobične reklame.
Kapiteni nemačke i francuske ekonomije ističu zasluge evra, nazivajući ga "pokretačem u otvaranju novih radnih mesta i garancijom blagostanja Evropljana". Od uvođenja zajedničke valute evropske kompanije su otvorile više od devet miliona novih radnih mesta.
Ujedinivši se u reklamnom horu, lideri kompanija upozoravaju da dužnička kriza "preti da uništi sve što je već stvoreno", zbog čega je neophodna što hitnija pomoć zemljama koje su već upale u dužničku zamku.
"Cena povratka u stabilno finansijsko stanje je visoka, ali Evropska unija i naša zajednička valuta, bez dvoumljenja zaslužuje takva ulaganja", smatraju generalni direktori nemačkih i francuskih koncerna.
Reklamni tekst se završava u patetičnom tonu - "Evro je simbol današnje Evrope. Njegova propast imaće kobne posledice za kontinent".