Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Bez autora
Jun 07 2012

Po prvi put u istoriji, "drumski voz" sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, bio je izuzetno uspešan.Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - "drumski vozovi" sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima iz Španije, Nemačke i Švedske, grabi velikim koracima napred.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevimaPo prvi put u istoriji, "drumski voz" sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju.

Istorijski test, sproveden u Španiji prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, bio je izuzetno uspešan.

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - "drumski vozovi" sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima iz Španije, Nemačke i Švedske, grabi velikim koracima napred.

"Drumski voz" se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Glavna prednost "drumskih vozova" je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 kilometara na sat i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik