Kupovina preko interneta je početkom decembra ostala jaka, iako taj period obično karakteriše smirivanje američke "praznične potrošačke groznice". Potrošači su do 9. decembra na internetu kupili robu u vrednosti od 5,9 milijardi dolara, što je za 15 odsto više u odnosu na isti period lani.Potrošnja u okviru elektronske trgovine je u prvih 39 dana ovogodišnje praznične sezone dostigla 24,6 milijardi dolara, što je takođe za 15 više nego u istom periodu 2010. Početkom sezone, na dan koji je postao poznat kao "sajber ponedeljak", u SAD je zabeležena internet prodaja u vrednosti od 1,25 milijardi dolara, što je za 22 odsto više nego istog dana lani.
Kupovina preko interneta je početkom decembra ostala jaka, iako taj period obično karakteriše smirivanje američke "praznične potrošačke groznice", pokazali su podaci američke istraživačke kompanije "komSkor", koja prati aktivnost na internetu.
Prema podacima kompanije, potrošači su do 9. decembra na internetu kupili robu u vrednosti od 5,9 milijardi dolara, što je za 15 odsto više u odnosu na isti period lani, preneo je Rojters.
Potrošnja u okviru elektronske trgovine je u prvih 39 dana ovogodišnje praznične sezone dostigla 24,6 milijardi dolara, što je takođe za 15 više nego u istom periodu 2010, dodao je "komSkor".
Početkom sezone, na dan koji je postao poznat kao "sajber ponedeljak", u SAD je zabeležena internet prodaja u vrednosti od 1,25 milijardi dolara, što je za 22 odsto više nego istog dana lani.
"Sajber ponedeljak" je ponedeljak nakon Dana zahvalnosti, kada veliki broj američkih trgovaca započinje sezonu popusta.
I u drugim danima početkom sezone ostvaren je rast prodaje, tako da su na "crni petak", 25. novembra, prihodi od elektronske prodaje porasli za 26 odsto u odnosu na isti dan 2010.
To je izazvalo zabrinutost da bi prodaja mogla da oslabi kasnije tokom sezone. Međutim, to se zasad nije desilo, naveo je predsednik "komSkora" Đan Fulgoni.
"Ovi rezultati predstavljaju još jedan dobar znak za prazničnu kupovnu sezonu, jer se u nedelji nakon sajber sedmice često beleži pad prodaje, budući da trgovci smanjuju promotivnu aktivnost", dodao je on.
Nedelja koja je pred nama je obično najprometnija za trgovce na internetu, a danas je takozvani "zeleni ponedeljak", jedan od dana kada se tradicionalno beleži najobimnija elektronska trgovina u godini.
Tokom poslednjih šest prazničnih sezona, "zeleni ponedeljak" je završio pri vrhu liste najbolje rangiranih potrošačkih dana, a na prvom mestu našao se dva puta, 2005. i 2007, prema podacima "komSkora".