Ruska Internet kompanija Mail.ru pokrenula je novi servis "Futubra" kao odgovor na američki sajt za mikroblogove "Tviter", a u nastojanju da proširi poslove na društvene instant poruke i ponovi uspeh kineskog servisa "Weibo".Kompanija Mail.ru, koja je registrovana na berzi u Londonu, saopštila je da je njen novi servis "Futubra" deo strategije za ulazak u sektor mikroblogiranja sa ciljem izvlačenja koristi iz tog brzorastućeg podsektora društvenih medija.
Ruska Internet kompanija Mail.ru pokrenula je novi servis "Futubra" kao odgovor na američki sajt za mikroblogove "Tviter", a u nastojanju da proširi poslove na društvene instant poruke i ponovi uspeh kineskog servisa "Weibo".
Kompanija Mail.ru, koja je registrovana na berzi u Londonu, saopštila je da je njen novi servis "Futubra" deo strategije za ulazak u sektor mikroblogiranja sa ciljem izvlačenja koristi iz tog brzorastućeg podsektora društvenih medija.
Pokretanje sajta "Futubra" na ruskom jeziku, koji omogućava korisnicima da šalju kratke poruke, video snimke i fotografije ostalim korisnicima, privukao je u prvih 24 sata postojanja 17.000 korisnika, preneo je Rojters, pozivajući se na rusku agenciju RIA Novosti.
Mail.ru je pribavio oko milijardu dolara na inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) u Londonu u novembru 2010, što je drugi po obimu ruski IPO od finansijske krize, posle Internet grupacije "Jandeks" (Yandex).
Među investitorima su popularne novopokrenute kompanije u sektoru društvenih medija jer broj korisnika Interneta, željih brzih informacija, nastavlja da raste, dok je Rusija prošle godine postala drugo po veličini Internet tržište u Evropi prema broju korisnika.
Mail.ru se nada da će ponoviti uspeh kineskog servisa "Weibo" i "Tvitera".
"Tviter" je u septembru saopštio da je imao više od 100 miliona aktivnih korisnika sa 200 miliona registrovnih naloga, samo pet godina posle svog pokretanja.
U Kini je korišćenje mikroblogova učetvorostručeno u 2011, dok je ukupan broj korisnika servisa "Weibo" prošle godine povećan 296 odsto, na 249,9 miliona, odnosno na polovinu ukupnog broja kineskih korisnika Interneta, pokazali su podaci Kineskog centra za Internet informacije (CNNIC).