Semafor koji isključuje motor automobila

Bez autora
May 31 2010

Ispred semafora stoji 15 automobila i nijednom ne radi motor. U tišini svi čekaju da se upali zeleno svetlo i “automatski” se pokrene i njihov motor na kolima. Svi su bezbedni, maksimalna je ušteda goriva i manje zagađenje vazduha.Ovako izgleda zamisao kompanije IBM koja je izumela sistem semafora koji će moći da na daljinu pali i gasi motore automobila. Planira se da se poslednji IBM-ov izum za saobraćajnu signalizaciju instalira na raskrsnicama, železničkim prelazima i drugim transportnim signalizacijama.

Semafor koji isključuje motor automobilaIspred semafora stoji 15 automobila i nijednom ne radi motor.

U tišini svi čekaju da se upali zeleno svetlo i “automatski” se pokrene i njihov motor na kolima… Svi su bezbedni, maksimalna je ušteda goriva i manje zagađenje vazduha…

Ovako izgleda zamisao kompanije IBM koja je izumela sistem semafora koji će moći da na daljinu pali i gasi motore automobila. Planira se da se poslednji IBM-ov izum za saobraćajnu signalizaciju instalira na raskrsnicama, železničkim prelazima i drugim transportnim signalizacijama.

Patent radi tako što semafor kada je crveno svetlo šalje poruku “stop-motor” vozilu čekajući na detaljne podatke. Semafor, u isto vreme, dobija podatke iz vozila koja čekaju na semaforu (koliko je staro vozilo, da li je standardno, hibridno, električno, da li je u sredini, na početku ili u sredini reda…). Poruka „stani/pokreni“ motor može da gasi ili pokreće automatski ili da aktivira upozorenje vozaču da ga upali ili ugasi ručno.

Sistem bi dobijao informacije iz sata za saobraćajnu signalizaciju, GPS baze (sistema satelitskog pozicioniranja) iz koje se vidi položaj automobila, baze o saobraćajnim gužvama koja prikuplja podatke iz senzora za težinu na putu, kamera i drugih senzora postavljenih pod zemljom na putu.

Potom se šalje poruka za pokretanje motora prvom vozilu u redu, kalkulišući koje je optimalno vreme da pokrene motor na drugom vozilu. Kad se nađe optimalno vreme, šalje se poruka za paljenje motora sledećeg vozila u redu…

Važno je pomenuti da uređaj „zna“ da ako se kola zaustave na crveno svetlo nakratko, motor ne bi trebao obavezno gasiti jer će više goriva biti potrošeno.

Cilj je da se smanji rasipanje goriva i optimalizuje kretanje vozila kroz raskrsnice ili prelaze. Čekanje na semaforu je dovoljno frustrirajuće i bez potrebe za trošenjem novca na gas i potrebe za zagađenjem vazduha.

IBM još nije odlučio kojom će tehnologiju koristiti za ovu „svetlosnu ideju“ i da li će vozači učestvovati u njoj kroz dobrovoljan program članstva.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik