Američke avio-kompanije će morati od kraja januara da prilikom oglašavanja istaknu punu cenu avio-karata, u kojoj će biti prikazane sve takse i dodatni troškovi koje plaćaju putnici, odluka je Ministarstva za saobraćaj SAD.Putnici će imati pravo da u roku od 24 sata od kada je avio-karta kupljena promene rezervaciju, bez plaćanja dodatnih troškova, a avio-kompanijama će biti zabranjeno da podižu cenu karte od trenutka kada je ona kupljena. Putnici će morati da budu obavešteni istog trenutka kada se ustanovi da će let kasniti više od pola sata, jedno je od novih pravila.
Američke avio-kompanije će morati od kraja januara da prilikom oglašavanja istaknu punu cenu avio-karata, u kojoj će biti prikazane sve takse i dodatni troškovi koje plaćaju putnici, odluka je Ministarstva za saobraćaj SAD.
Putnici će imati pravo da u roku od 24 sata od kada je avio-karta kupljena promene rezervaciju, bez plaćanja dodatnih troškova, a avio-kompanijama će biti zabranjeno da podižu cenu karte od trenutka kada je ona kupljena.
Putnici će morati da budu obavešteni istog trenutka kada se ustanovi da će let kasniti više od pola sata, jedno je od novih pravila.
Novo pravilo je i da kompanije moraju prilikom kupovine karte precizno da prikažu da se komad prtljaga plaća 25 dolara. Na letovima u SAD prtljag, sem ručnog i za one koji putuju u biznis i prvoj klasi, nije besplatan.
Avio-kompanije se protive novim pravilima, posebno kada je u pitanju oglašavanje pune cene karte, navodeći da takse ionako idu u državni budžet, a ne u njihovu kasu.
Predstavnici avio-prevoznika se ne slažu ni sa idejom da se rezervacije menjaju bez naknade u roku od 24 sata od kada je karta kupljena, ističući da će to dovesti do haosa na letovima, jer se u 90 odsto slučajeva karte kupuju u roku od nedelju dana pred let.
"Smatramo pogrešnim nova pravila. Ona spečavaju slobodu govora - i komercijalno i politički", smatra glavni savetnik Asocijacije američkih avio kompanija Dejvid Berg.
Jedna od najvećih američkih avio kompanija "Sautvest" smatra da će novim pravilima na godišnjem nivou gubiti oko 30 miliona dolara.