Izuzetno važan datum za istoriju električnih automobila sa gorivim ćelijama (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEV) bio je 13. septembar. Četiri svetska proizvođača automobila su udružila snage kako bi pokazali da vozila sa pogonom na vodonik nisu tehnologija budućnosti, već sadašnjosti. Mercedes-Benz, Honda, Hyundai i Toyota su povela ukupno sedam FCEV automobila na Evropsku turu vozila sa pogonom na vodonik.Tura će trajati mesec dana, a održaće se i specijalni događaji u devet evropskih gradova, gde će zainteresovana publika imati priliku da isproba prednosti ovog alternativnog pogona. U sedam gradova, javnost će se prvi put susresti sa ovakvim vozilima, čija je jedina emisija voda.
Izuzetno važan datum za istoriju električnih automobila sa gorivim ćelijama (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEV) bio je 13. septembar. Četiri svetska proizvođača automobila su udružila snage kako bi pokazali da vozila sa pogonom na vodonik nisu tehnologija budućnosti, već sadašnjosti.
Mercedes-Benz, Honda, Hyundai i Toyota su povela ukupno sedam FCEV automobila na Evropsku turu vozila sa pogonom na vodonik.
Tura će trajati mesec dana, a održaće se i specijalni događaji u devet evropskih gradova, gde će zainteresovana publika imati priliku da isproba prednosti ovog alternativnog pogona. U sedam gradova, javnost će se prvi put susresti sa ovakvim vozilima, čija je jedina emisija voda.
Ovaj događaj ima za cilj da animira političare, industrijske lidere, medije i javnost, kako bi se povećala svest o ovoj vrsti pogona i prenela jasna poruka o njegovim prednostima. Iako danas već postoji tehnologija vozila sa pogonom na vodonik, postoji realna potreba za poboljšanjem infrastrukture za distribuciju vodonika. Ova događaj je takođe najveća promocija FCEV u Evropi ove godine.
Tura je krenula u četvrtak, 13. septembra, iz Hamburga, a modeli četiri proizvođača će voziti kroz Hanover, Bolcano, Pariz, Kardif, Bristol, Svindon, London i Kopenhagen. U svakom gradu će biti organizovane lokalne promocije, a “H2 Logic Denmark” će obezbediti mobilne stanice za punjenje u nekim gradovima.
Ovogodišnja Evropska tura vozila sa pogonom na vodonik je deo “H2moves Scandinavia” projekta. Ovaj projekat je prvi evropski projekat za smanjenje efekta staklene bašte pomoću vozila sa pogonom na vodonik, finansiran od strane Evropskog programa za gorive ćelije i Zajedničkog programa za vodonik, koje je osnovala Evropska komisija i evropski industrijalci.
Projekat se fokusira na komercijalno prihvatanje vozila sa vodoničnim pogonom i pripremu tržišta za tehnologiju vodoničnih gorivih ćelija. Iskustvo iz Osla i Kopenhagena, gde se koristi 19 ovakvih vozila i odgovarajuća infrastruktura za punjenje, govori da je tehnologija veoma pouzdana, čak i u uslovima oštrih skandinavskih zima.
Gorive ćelije
Goriva ćelija efikasno pretvara vodonikovu hemijsku energiju u elektricitet i toplotu. Jedina emisija je čista voda. U kombinaciji sa elektromotorom, može da se koristi za pokretanje vozila, a pruža mnogo veći domet i brže punjenje od električnih vozila sa baterijama. Električna vozila sa gorivim ćelijama daju performanse uporedive sa današnjim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali bez emisija i gotovo bez buke tokom vožnje.