Automobili koji se sami voze mogli bi da budu na svetskim drumovima za nekoliko godina, a Nevada je, uz svesrdno lobiranje američkog interenet portala "Gugl" postala prva oblast u kojoj je dozvoljeno da kola bez vozača krstare putevima."Gugl" je prošle jeseni saopštio da je sa automobilima robotima prešao preko 225.000 kilometara na kalifornijskim drumovima. Istraživanja u toj unosnoj oblasti počela su pre sedam godina i to u vojne svrhe. Tada je za potrebe ministarstva odbrane SAD napravljen test sa 15 vozila – ali nijedno nije stiglo do željenog cilja.
Automobili koji se sami voze mogli bi da budu na svetskim drumovima za nekoliko godina, a Nevada je, uz svesrdno lobiranje američkog interenet portala "Gugl" postala prva oblast u kojoj je dozvoljeno da kola bez vozača krstare putevima.
"Gugl" je prošle jeseni saopštio da je sa automobilima robotima prešao preko 225.000 kilometara na kalifornijskim drumovima, podseća "Dojče vele." (DW)
Istraživanja u toj unosnoj oblasti počela su pre sedam godina i to u vojne svrhe.
Tada je za potrebe ministarstva odbrane SAD napravljen test sa 15 vozila – ali nijedno nije stiglo do željenog cilja.
Od tada su se stvari mnogo promenile. Danas ovakvi automobili bez posade idu i kroz najveće gradske gužve, opremljeni brdom kamera i senzora.
Džesi Levinson, istraživač sa univerziteta Stanford smatra da su već sada autonomni automobili bolji od ljudi vozača u određenim stvarima. "Bolje drže pravac na putu i brže od čoveka registruju kada auto ispred prikoči. Takođe, imaju znatno bolji pregled šta se dešava iza vozila", rekao je Levinson za DW.
Naravno, ima i mnogo nedostataka. Prilikom jakih pljuskova ili kada je put prašnjav automobil ne može dovoljno precizno da prepozna objekte jer kamere ne šalju perfektnu sliku. U tom slučaju se mora osloniti na radare i senzore koji opet imaju svojih mana, objašnjava Alberto Brođi, naučnik sa univerziteta u Parmi.