Naučnici u Nemačkoj su razvili novu tehnologiju uz pomoć koje se automobilom može upravljati - pogledom. Uz pomoć nove tehnologije, prati se kretanje vozačevih očiju i, na osnovu toga, automobil upravlja u pravcu u kome je uperen i njegov pogled.Rohas i njegov tim predstavili su prototip novog vozila, "dodž karavan" nazvan "Duh Berlina", na napuštenom aerodromu Tempelhof u blizini Berlina. Volan se okretao kao da ga vode neke sablasne ruke. Nova tehnologija, nazvana "eyeDriver", dozvoljava vožnju brzinom do 50 kilometara na sat, a cilj je da se brzina poveća
Naučnici u Nemačkoj su razvili novu tehnologiju uz pomoć koje se automobilom može upravljati - pogledom.
Raul Rohas, istraživač veštačke inteligencije na berlinskom Slobodnom univerzitetu, je danas novinarima objasnio da se, uz pomoć nove tehnologije, prati kretanje vozačevih očiju i, na osnovu toga, automobil upravlja u pravcu u kome je uperen i njegov pogled.
Rohas i njegov tim predstavili su prototip novog vozila, "dodž karavan" nazvan "Duh Berlina", na napuštenom aerodromu Tempelhof u blizini Berlina.
"Volan se okretao kao da ga vode neke sablasne ruke", opisao je svoj utisak novinar agencije AP.
Nova tehnologija, nazvana "eyeDriver", dozvoljava vožnju brzinom do 50 kilometara na sat, a cilj je da se brzina poveća. Izumitelj nove tehnologije tvrdi da mu je poseban izazov da vozilo proveze ulicama, sa puno pešaka i drugih prepreka.
Nova tehniologija omogućava i voznju "u rikverc" - dovoljno je da vozac pogleda u retrovizor kako bi "navodio" vozilo.
Šta se, međutim, dešava ako mu neštro slučajno privuče pažnju - bila to zgodna devojka ili nešto drugo?
Istraživači imaju odgovor i na to. Oni napominju da je "Duh Berlina" opremljen GPS navigacionim sistemom, velikim brojem kamera, lasera i skenera koji mu omogućavaju da vozi i sam, bez pomoći vozača.