Poznati lanac supermarketa Walmart odustao je od korišćenja robota, te je posao ponovo vratio ljudima. Walmart je "otpustio" flotu svojih robota jer je analizom ustanovljeno da ljudi obavljaju bolji posao kada je reč o praćenju stanja na policama.
Godine 2017. su započela testiranja potpuno autonomnih robota kompanije Bossa Nova Robotics u 50 Walmart-ovih prodavnica. Roboti mogu skenirati nekoliko artikala odjednom uz korišćenje 3D tehnologije za izbegavanje prepreka.
Ideja je bila da roboti prate stanje popunjenosti polica, cene, pogrešno pozicionirane artikle, i da tako pomognu ljudima, ali i da smanje troškove rada.
Međutim, tokom karantina uvedenog zbog pandemije koronavirusa, Walmart je ustanovio da su ljudski radnici koji rade na prikupljanju online narudžbina takođe veoma uspešni u prikupljanju podataka o zalihama, pa je stoga posao robota ponovo poveren ljudima.
Direktor Walmarta je bio zabrinut i kako će kupci reagovati kada vide robote kako se kreću između polica.
Roboti poput usisivača Roomba koji čisti podove su i dalje veoma korisni, ali oni koji prate stanje na policama će posao morati da vrate ljudima.
Ipak, eksperiment nije bio beznačajan jer su prikupljeni brojni korisni podaci o tehnologiji, ali i korisničkom iskustvu.