Zakerbergov Metaverzum pomera granicu ka virtuelnom svetu

Bez autora
Oct 31 2021

Promenu naziva kompanije Fejsbuk neki vide kao pokušaj Zakerberga da popravi reputaciju svog prvenca među društvenim mrežama poljuljanu svedočenjem bivše zaposlene o štetnosti njihovih uticaja.

Sadašnje platforme „Fejsbuk“, „Instagram“ i „Votsap“ ostaju, a Metauniverzum, prema najavama, pomeriće granicu ka virutelnom svetu.

Jesmo li spremni za novi univerzum „Meta“? Iako mnogi u odluci Marka Zakerberga vide nameru da promenom imena želi da promeni lošu reputaciju „Fejsbuka“ on tvrdi suprotno.

„To znači da ubuduće nećete morati da koristite Fejs da biste mogli da pristupite drugim našim servisima. Kako se naš novi brend bude razvijao u novim proizvodima, nadam se da će ljudi uz Meta brend prepoznavati i budućnost za koju se zalažemo“, rekao je osnivač „Fejsbuka“.

Oni koji gledaju u tu budućnost pitaju se da li će Metverzum ostvariti sve strahove iz filmova naučne fatastike i na mala vrata uvesti platformu koja će nas dodatno otuđiti od stvarnosti.

„Ono što će se suštinski dogoditi je da sve ono što vidimo ne mora da postoji. Mogu da budem u svojoj kući, ti u studiju, a da ja imam sliku kao da sedim ovde. Naočare mi emituju tu takozvanu, proširenu realnost. To znači da bi ta platforma omogućila da se ljudi sastaju, da deca umesto onlajn nastave kakvu imaju sada, da svi sede kao da sede u razredu“, objašnjava urednik Internet portala RTS-a Zoran Stanojević.

„Kada razmišljamo o tome da bi takav jedan svet, koji bi bez sumnje bio koristan i bez sumnje doprineo kvalitetu života, bio pod kotrolom kompanija koje se ponašaju na način kako je to optužen 'Fejsbuk' trenutno, to bi zaista moglo da znači da bismo se našli u jednom ne tako dobrom svetu budućnosti“, ukazao je Slobodan Bubnjević, naučni novinar.

Jasno je da najavljeni Metaverzum nije spreman, ali sudeći po brzini tehnološkog napretka, na njega možda nećemo dugo čekati.

„Ogromna je vrednost samog koncepta Metaverzuma. Sama ideja ima jedan kulturni mamac. Ne mislim da je to greška, zapravo mislim da je o briljantan potez 'Fejsbuka' jer Metaverzum je nesumnjivo pokrenut. Još nije tamo gde treba da bude i mislim da će pravi metaverzum doći iz saradnje više kompanija“, ocenio je digitalni stručnjak Noa Dejvis.

Ukoliko naprave brze uređaje za pristupanje tom metaverzumu, da ne bude ni komplikovano ni skupo poznavaoci veruju da ćemo proširenu realnost gledati za nekoliko godina. Rok koji je postavila kompanija sa novim imenom „Meta“ je decenija.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik