Najmnogoljudnija zemlja sveta ima i najveći broj proizvođača automobila – čak njih 130! Zato nas ne čudi previše što su kineske vlasti odlučne u nameri da do 2015. godine značajno smanje ovaj broj.Većina kineskih proizvođača automobila godišnje proda manje od 10.000 automobila, dok samo njih pet uspeva da pronađe kupca za više od milion svojih vozila. U osnovi, prvih pet kineskih proizvođača automobila po veličini zaslužni su za čak 87 odsto proizvedenih automobila – odnosno ukupno gotovo 12 miliona automobila.
Najmnogoljudnija zemlja sveta ima i najveći broj proizvođača automobila – čak njih 130! Zato nas ne čudi previše što su kineske vlasti odlučne u nameri da do 2015. godine značajno smanje ovaj broj.
Većina kineskih proizvođača automobila godišnje proda manje od 10.000 automobila, dok samo njih pet uspeva da pronađe kupca za više od milion svojih vozila.
U osnovi, prvih pet kineskih proizvođača automobila po veličini zaslužni su za čak 87 odsto proizvedenih automobila – odnosno ukupno gotovo 12 miliona automobila.
Gotovo svi ovi automobili zasad završavaju na matičnom tržištu, ali je namera kineske vlade do 2015. osigura izvoz 20 odsto proizvedenih automobila.
S tim ciljem, zakonodavac je odlučio da progura zakon kojim će podstaknuti konsolidaciju industrije na način da nijedan proizvođač više neće moći da otvara nove pogone ukoliko pre toga nije preuzeo drugog proizvođača ili se na neki način sa njim udružio.