Transport "od polja do police" – šta je sve potrebno za integrisani lanac snabdevanja

Bez autora
Sep 25 2024

Srbija ima neograničene mogućnosti kada je reč o integrisanom lanacu snabdevanja od rečnog, železničkog, drumskog transporta do sladištenja i logistike.

Srpske kompanije prednjače u toj oblasti i najavljuju velike investicije u zemlji i regionu, a mnoge su već sada regionalni lideri, zaključak je treće nacionalne konferencije o inter-modalnom transportu.

Srbija ulaže dosta u saobraćajnu infrastrukturu, a ništa manje je ne prate i privatne kompanije koje grade distributivne i logističke centre.

Rast privredne aktivnosti zahteva i razvoj logistike, posebno u železnički transport poput pruge ka Mađarskoj.

"Ima dovoljno robe, a mi ne gledamo samo robu nego i investicije. Srbija je postala destinacija velikih investicija, pa su nama klijenti velike globalne kompanije koje su došle da investiraju u Srbiju tako da mi prevozimo njihov materijal koji se proizvodi i onda izvozimo u druge zemlje“, kaže Erik Košuta iz kompanije "Dragon Meritajm Kina“

Za integrisani saobraćaj po principu od polja do police, stručnjaci kažu da je neophodan potpuno automatizovan lanac snabdevanja.

To se odnosi i na obrazovanje kadrova i izazove zelene agende. Jedan od uslova su investicije države koje su vidljive u gradnji auto-puteva, pruga, luka.

"S druge strane, naravno, imate investicije od svih komercijalnih igrača u lancu snabdevanja. Mi smo na ovom događaju danas najavili najveći investicioni ciklus u istoriji Nelta, gde u sledeće tri do četiri godine planiramo značajne investicije u novu logističku infrastrukturu na tržištima Srbije, Makedonije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine na tržištu Zambije“, navodi Darko Lukić, generalni direktor "Nelta“.

Logistika znači i praktične uštede. Mnoge kompanije više nemaju sospstveni vozni park.

“Bambi je odlučio da kompletno autsorsuje usluge transporta i logistike. Nema svoja prevozna sredstva. Koristi usluge eksternih logističara i to značajno smanjuje destinama procenata troškove u poslovanju", objašnjava Goran Popović iz "Bambija".

Pandemija korone ubrzala je odluku mnogih proizvođača da približe proizvodnju sa Dalekog Istoka, što je na vreme uvidela i naša zemlja.

Zato će intermodalni terminali za pretovar robe biti sve značajniji, kao i obrazovanje mladih kojima se pruža šansa da preko naših kompanije ne rade samo u regionu već i na tržištu južne Afrike.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik