Čekajući most na Adi

Bez autora
Jul 25 2010

Već se nazire kako će izgledati prvi most koji Beograd dobija posle nekoliko decenija, most na Adi. Dug gotovo kilometar, imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro. Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12 hiljada vozila u satu.Kako je most i ekološki, osvetljenje će biti prilagođeno retkim pticama koje se gnezde i razmnožavaju na Adi Ciganliji. Za sada je gotov krak mosta preko Ade Međice, a njegovo konačno spajanje sa pilonom koji nosi konstrukciju mosta očekuje se početkom agusta.

Čekajući most na AdiDug gotovo kilometar, most na Adi Ciganliji imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro. Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12 hiljada vozila u satu.

Već se nazire kako će izgledati prvi most koji Beograd dobija posle nekoliko decenija, most na Adi. Dug gotovo kilometar, imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro.

Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12 hiljada vozila u satu. Kako je most i ekološki, osvetljenje će biti prilagođeno retkim pticama koje se gnezde i razmnožavaju na Adi Ciganliji.

Za sada je gotov krak mosta preko Ade Međice, a njegovo konačno spajanje sa pilonom koji nosi konstrukciju mosta očekuje se početkom agusta.

Armirano betonska konstrukcija duga je skoro dva fudbalska terena i spremna za ugradnju lezista za čelične kablove proizvedene u Japanu. Oni će mostu dati prepoznatljivu siluetu.

"Do sada smo u oaj deo mosta preko Ade Međice ugradili preko 25.000 tona betona. Raspon mosta je 376 metara, biće okačen na čelične sajle koje ćemo početi da montiramo već u avgustu. Ukupna njihova dužina je 1.100 kilometra što vam je na primer rastojanje od Beograda do Anakare u Turskoj", rekao je inženjer Patrik Vagner.

Telo pilona stuba mosta sastavljeno je od 39 betonskih segmenata koji treba da dostignu visinu 175 metra, dok će poslednjih 25 metra biti izrađeno od nerđajućeg čelika što će biti ukupno 200 metara. Most će biti pravi inženjersko- tehnološki podvig jer se prvi put gradi i projektuje istovremeno.

"Rok za završetak je kraj 2011. godine, mi se toga držimo, ostalo još godinu i po dana ali, bilo je velikih poplava i ne znamo kako će se reka ponašati, ali za sada je sve u roku", kaže Dejan Vasović, gradski arhitekta.

Most će koštati 118,6 miliona evra i ugovor predviđa da ga austrijski Poor, slovenački SCT i nemacki DSD završe za 40 meseci.

U toku je tender za izbor izvođača radova severnih pristupnih puteva za saobraćajnicu od tri kilometra duž postojeće pruge od Ulica Tošin Bunar do ulice Jurija Gagarina. Sličan postupak se vodi i za južni prilaz mostu koji će ga spojiti sa novim vijaduktom kod Careve Ćuprije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik