Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić rekao je danas u Priboju da će 1. oktobra biti postignut konačan dogovor o modernizaciji barske pruge. Radovi će, prema završenoj studiji italijanskih i naših stručnjaka, koštati 350 miliona evra. Preostalo je da se dogovorimo u kojoj će meri u ovom poslu učestvovati Italija a u kojoj Srbija i Crna Gora. Biće ponovljen tender za prodaju barske Luke. Na taj način je barska pruga ponovo dobila na značaju, što potvrđuje i zainteresovanost Vlade Srbije da na ponovnom tenderu za kupovinu barske luke ona postane vlasništvo preduzeća iz Srbije. Vlada Srbije se zalaže da barsku luku kupe preduzeća iz Srbije, ali i naveo da se za tu namenu neće izdvajati novac iz budžeta. Prilikom posete Priboju i obilasku gradilišta u jugozapadnoj Srbiji, Mrkonjić je rekao da je Srbija sada najveće gradilište u Evropi s ozbirom na radove na koridoru 10 i 11, kao i nizu drugih objekata širom države. Gotovo 20 godina u Srbiji se nije radilo koliko treba i tek se sada dostiže željeni tempo.
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić rekao je danas u Priboju da će 1. oktobra biti postignut konačan dogovor o modernizaciji barske pruge.
"Radovi će, prema završenoj studiji italijanskih i naših stručnjaka, koštati 350 miliona evra. Preostalo je da se dogovorimo u kojoj će meri u ovom poslu učestvovati Italija a u kojoj Srbija i Crna Gora", rekao je Mrkonjić prilikom obilaska gradilišta u tom delu Srbije.
Ministar za infrastrukturu je rekao da će biti ponovljen tender za prodaju barske Luke.
"Na taj način je barska pruga ponovo dobila na značaju, što potvrđuje i zainteresovanost Vlade Srbije da na ponovnom tenderu za kupovinu barske luke ona postane vlasništvo preduzeća iz Srbije", rekao je Mrkonjić.
Ministar je kazao da se Vlada Srbije zalaže da barsku luku kupe preduzeća iz Srbije, ali i naveo da se za tu namenu neće izdvajati novac iz budžeta.
Prilikom posete Priboju i obilasku gradilišta u jugozapadnoj Srbiji, Mrkonjić je rekao da je Srbija sada najveće gradilište u Evropi s ozbirom na radove na koridoru 10 i 11, kao i nizu drugih objekata širom države.
Ministar je rekao da se gotovo 20 godina u Srbiji nije radilo koliko treba i da se tek sada dostiže željeni tempo.
"Uspešno su, uprkos nekim spekulacijama, započeli radovi na deonici autoputa između Uba i Lajkovca. I prilikom obilaska gradilišta u ovom delu Srbije još jednom sam se uverio da imamo dobre stručnjake i dobre projekte i ja iskreno češtitam srpskim neimarima na zalagnju i rezultatima koje postižu", rekao je Mrkonjić.
Ministar je obišao i nedavno završeni most preko Lima u Priboju.
"Užički 'Putevi' zaslužuju sve čestitke. Mi imamo puno poverenje u njih jer su to pokazali i na ovom mostu u Priboju, a prezadovoljan sam kako poštuju ugovorenu dinamiku i rokove na tri najveća gradilišta u ovom kraju" na magistralnom putu Kokin Brod Nova Varoš, regionalnom putu Aljinovići Nova Varoš i novom mostu preko Lima u Prijepolju", rekao je Mrkonjić.
Ministar je u istakao da se za objekte koji se finansiraju iz međunarodnih kredita redovno izmiruju obaveze.
Mrkonjić je naveo da u visokogradnji ima problema zbog velikog broja izvođača na šta Vlada ne može da utiče, ali je zatražila od Privredne komore da zavede red.
"Nema razloga za zabrinutost u opštinama Zlatiborskog okruga zato što će trasa autoputa prema Crnogorskom primorju ići preko Peštera. Ovaj kraj neće nikako ostati po strani niti će biti zaboravljen jer će se graditi i autoput Pojate-Kraljevo-Čačak- Užice-Višegrad", rekao je ministar za infrastrukturu.