HŽ-Infrastruktura objavila je danas da će uskoro započeti sanacija željezničkog mosta Sava Jakuševac u Zagrebu koja bi trebala biti gotova do početka prosinca ove godine i koštat će oko 30 milijuna kuna, a u fazi projektiranja je i obnova tzv. zelenog, najpoznatijeg zagrebačkog željezničkog mosta preko Save. Željeznički most Sava Jakuševac, poznat i kao most Mićevec, sagrađen je 1968. godine, a zbog utonuća jednog od potpornih stupova zatvoren je od ožujka 2009. godine. Na javnom natječaju kao najpovoljniji ponuditelj za njegovu sanaciji odabran je konzorcij kojeg čine tvrtke Hidroelektra i Pružne građevine s kojima je ugovor potpisan, a pripremni radovi su već počeli. Ukupna troškovi radova na sanaciji mosta Sava Jakuševac procjenjuje se na 30 milijuna kuna, od čega se 24 milijuna kuna odnosi na vrijednost ugovora s tvrtkama Hidroelektra i Pružne građevine, a ostatak na nadzor koji će obavljati Institut IGH (stručni nadzor) i Hrvatske vode (vodni nadzor)...
HŽ-Infrastruktura objavila je danas da će uskoro započeti sanacija željezničkog mosta Sava Jakuševac u Zagrebu koja bi trebala biti gotova do početka prosinca ove godine i koštat će oko 30 milijuna kuna, a u fazi projektiranja je i obnova tzv. zelenog, najpoznatijeg zagrebačkog željezničkog mosta preko Save.
Željeznički most Sava Jakuševac, poznat i kao most Mićevec, sagrađen je 1968. godine, a zbog utonuća jednog od potpornih stupova zatvoren je od ožujka 2009. godine.
Na javnom natječaju kao najpovoljniji ponuditelj za njegovu sanaciji odabran je konzorcij kojeg čine tvrtke Hidroelektra i Pružne građevine s kojima je ugovor potpisan, a pripremni radovi su već počeli.
Ukupna troškovi radova na sanaciji mosta Sava Jakuševac procjenjuje se na 30 milijuna kuna, od čega se 24 milijuna kuna odnosi na vrijednost ugovora s tvrtkama Hidroelektra i Pružne građevine, a ostatak na nadzor koji će obavljati Institut IGH (stručni nadzor) i Hrvatske vode (vodni nadzor) te radove na kontaktnoj mreži i pružnom gornjem ustroju koje će obavljati Elektrotehnički poslovi održavanja i Građevinski poslovi održavanja u sastavu HŽ-Infrastrukture.
Projekt sanacije izradili su Institut IGH i zagrebački Građevinski fakultet, a predviđa da se oštećeni potporni stup sruši i na njegovu mjestu sagradi novi. Sanirat će se i oštećena čelična konstrukcija te željeznički kolosijeci, a planiraju se izgradit i dva nova potporna praga kako bi se spriječila daljnja erozija šljunka s dna Save.
Sanacija bi trebala biti gotova do početka prosinca 2010. i time će se rasteretiti zagrebački Glavi kolodvor, ističu iz HŽ-Infrastrukture.
U fazi projektiranja je i obnova tzv. zelenog mosta preko Save, najpoznatijeg željezničkog mosta preko Save izgrađenog 1939., koji je, kako naglašavaju iz HŽ-Infrastrukture, presudan za željeznički promet od Zagreba prema jugu (dio V. paneuropskog koridora) te je stoga njegova redovita obnova jedan od prioriteta.
Podsjećaju i na kulturološku vrijednost tog mosta jer na njemu ništa nije izvedeno zavarivanjem te je po statičkom sustavu Langerova greda, odnosno greda ojačana lukom.
Radovima na obnovi tzv. zelenog mosta planira se povećati i njegova nosivost, kako bi se udovoljilo standardima suvremenih međunarodnih pruga.
U tijeku je izrada projekta sanacije donjeg ustroja mosta te se početak radova na prvoj fazi sanacije očekuje ove godine, za što je planirano oko 4 milijuna kuna, ističu iz HŽ-Infrastrukture.