Ove ili naredne sedmice biće raspisan međunarodni tender za izradu glavnog projekta i izbor izvođača radova na novom ”Žeželjevom mostu” kod Novog Sada. Reč je o objektu dugom 440, a širokom 25 metara, čija će gradnja koštati 60 miliona evra, a trebalo bi da bude završena za 36 meseci. Do raspisivanja tendera, kažu u beogradskoj kancelariji Evropske komisije, preostala je još samo pravno - tehnička korektura dokumentacije.Neophodan je prevod na sve jezike zemalja EU koja će, iz Instrumenata za predpristupnu pomoć, obezbediti 30 miliona evra, ili tačno polovinu novca neophodnog za gradnju. Početak gradnje mosta jedne od najvažnijih strateških tačaka na panevropskom železničkom koridoru 10 očekuje se već pred kraj predstojeće jeseni...
Ove ili naredne sedmice biće raspisan međunarodni tender za izradu glavnog projekta i izbor izvođača radova na novom ”Žeželjevom mostu” kod Novog Sada.
Reč je o objektu dugom 440, a širokom 25 metara, čija će gradnja koštati 60 miliona evra, a trebalo bi da bude završena za 36 meseci.
Do raspisivanja tendera, kažu u beogradskoj kancelariji Evropske komisije, preostala je još samo pravno - tehnička korektura dokumentacije.
Neophodan je prevod na sve jezike zemalja EU koja će, iz Instrumenata za predpristupnu pomoć, obezbediti 30 miliona evra, ili tačno polovinu novca neophodnog za gradnju.
Početak gradnje mosta jedne od najvažnijih strateških tačaka na panevropskom železničkom koridoru 10 očekuje se već pred kraj predstojeće jeseni.
Od preostalih 30 miliona evra, 20 će da obezbedi pokrajina Vojvodina, a deset grad Novi Sad. Početna sredstva, koja je za tu namenu u ovoj godini Vojvodina izdvojila preko Fonda za kapitalna ulaganja, iznose 600, dok je Novi Sad, u budžetu Zavoda za izgradnju grada, u istu svrhu, planirao 300 miliona dinara.
Nosilac gradnje mosta, koji će praktično biti replika starog Žeželjevog mosta građenog od 1957. do 1961, a srušenog u NATO bombardovanju 26. aprila 1999. godine, u ime republičke Vlade biće Železnice Srbije.
Prema rečima Janka Kovljanića iz tog javnog preduzeća, reč je o vrlo zahtevnom objektu u koji će biti ugrađeno više 120.000 tona čelika.
Za razliku od prethodnog, koji je bio prvi most u Evropi građen od prenapregnutog betona, novi most će, naime, biti od čelika, izuzev, naravno, tri noseća betonska stuba, dva obalna i centralnog rečnog, koji će jedini biti izgrađen na temelju onog koji je nosio i stari most.