Strani investitori traže novi most preko Morave

Bez autora
Aug 13 2010

Most preko Velike Morave jedina je veza Svilajnca sa autoputem. Preko njega prelazi i železničke kompozicije i autobusi, kamioni, automobili, pa su gužve česte. Iako već godinama u svakoj predizbornoj kampanji političari obećavaju novi most, kojim bi bio razdvojen drumski od železničkog saobraćaja, obećanje još niko nije ispunio. Na gužve na mostu žale se i naši, ali i investitori iz Nemačke, Holandije i Izraela koji bi uskoro trebalo da otvore pogone i kažu da će im to otežati poslovanje, pošto bi od septembra preko mosta trebalo da prelazi i po sto kamiona dnevno. Novca za gradnju mosta još nema, a sve kada bi radovi i počeli, prelaz preko Morave ne bi mogao da bude završen u najboljem slučaju tek za dve godine. U Svilajncu su već počeli da rade ili bi uskoro trebalo da otvore pogone nemačka fabrika automobilskih delova „Reum“, japanski „Panasonik“ holandski „Tri stan fresh produce“, „Grin onli“ iz Izraela, domaća fabrika mesa „Globus“, a zbog privlačenja investitora, ova opština proglašena je za jednu od pet najperspektivnijih u Srbiji...

Strani investitori traže novi most preko MoraveMost preko Velike Morave jedina je veza Svilajnca sa autoputem. Preko njega prelazi i železničke kompozicije i autobusi, kamioni, automobili, pa su gužve česte.

Iako već godinama u svakoj predizbornoj kampanji političari obećavaju novi most, kojim bi bio razdvojen drumski od železničkog saobraćaja, obećanje još niko nije ispunio.

Na gužve na mostu žale se i naši, ali i investitori iz Nemačke, Holandije i Izraela koji bi uskoro trebalo da otvore pogone i kažu da će im to otežati poslovanje, pošto bi od septembra preko mosta trebalo da prelazi i po sto kamiona dnevno. Novca za gradnju mosta još nema, a sve kada bi radovi i počeli, prelaz preko Morave ne bi mogao da bude završen u najboljem slučaju tek za dve godine.

U Svilajncu su već počeli da rade ili bi uskoro trebalo da otvore pogone nemačka fabrika automobilskih delova „Reum“, japanski „Panasonik“ holandski „Tri stan fresh produce“, „Grin onli“ iz Izraela, domaća fabrika mesa „Globus“, a zbog privlačenja investitora, ova opština proglašena je za jednu od pet najperspektivnijih u Srbiji. Međutim, investitori kažu da svakodnevne kolone vozila na mostu preko Morave otežavaju i poskupljuju poslovanje jer kamioni koji dovoze i odvoze robu često ostanu zaglavljeni. Problemi nastaju i kada je most zatvoren zbog radova, pošto je najbliži alternativni pravac preko Žabara udaljen tridesetak kilometara. Pre ekonomske krize, svilajnačke vlasti nadale su se da će tokom ove godine početi gradnja novog mosta, kakve su i bile poruke koje su dolazile iz vrha države.

- Kod ozbiljnih investitora svaki detalj mora da se zna i na lestvici njihovih zahteva putevi su na visokom mestu. Železnički most u Svilajncu je problem star decenijama i potreba za izgradnjom novog nikad nije bila veća. Do novembra ćemo raspisati tender za projektanta, onda ćemo konkurisati za novac u Ministarstvu za NIP. Međutim, kada bismo sada počeli da radimo, most ne možemo završiti za dve do tri godine. Prilikom potpisivanja ugovora sa stranim investitorima opština Svilajnac i Vlada Srbije su se obavezale da će uraditi kompletnu infrastrukturu i putnu mrežu. Da bi most i obilaznica bili sagrađeni morali smo da sredimo postojeću putnu mrežu da bi saobraćaj koji će se odvijati pojačanim intenzitetom od septembra bolje funkcionisao. Most će koštati pet-šest miliona evra, imamo više idejnih rešenja gde bi mogao biti, a najverovatnije će to biti petlja kod Markovca - kaže zamenik predsednika opštine Svilajnac Predrag Milanović.

U industrijskoj zoni Veliko polje uveliko se radi na svim parcelama. Jedan od investitora, suvlasnik firme „Tri stan fresh produce“ Plasid Mahmud, čiji radnici upravo postavljaju temelj za novu fabriku koja će se baviti preradom povrća, smatra da je infrastruktura jedan od vodećih problema.

- Ja sam u Srbiji već sedam godina i ono što je veliki problem koji država mora da rešava jesu putevi i infrastruktura. Za svakog investitora koji gradi bilo gde u svetu, jedna od najvažnijih stavki jesu putevi kojima će njegovi kamioni prolaziti i od toga zavisi jednim velikim delom i brzina završetka posla. Svilajnac je specifičan jer ima most preko koga se ulazi u grad i vrlo je neobično da se na tom mostu obavlja sav saobraćaj, počev od drumskog, preko železničkog. Rampe i voz koji prolazi, kolone automobila, autobusa, kamiona i te kako nam usporavaju posao - kaže Plasid Mahmud.

U sređivanje puteva u ovoj opštini do sada je uloženo preko 120 miliona dinara, a radi se o zajedničkom ulaganju opštine i „Puteva Srbije“.

- Jako nam je bitna izgradnja novog mosta i obilaznice, jer će u narednih godinu dana put postati pretesan, i to će nam stvoriti ogromne probleme kao i našim investitorima. Od septembra će preko mosta prelaziti sto šlepera dnevno. „Reum“ završava svoj objekat i od 1. septembra počinje sa radom. Trenutno radimo tri kilometra puta na ulazu u Svilajnac, od železničkog mosta do grada, investicija je vredna 43 miliona dinara. Došle su velike svetske kompanije i nije moguće da rade na ovakvoj infrastrukturu koja je odavno prevaziđena - kaže Milanović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik