Od jeseni u Beogradu javni bicikli kao vid prevoza

Bez autora
Apr 14 2010

Od jeseni, kao pilot projekat, moguća je upotreba javnog bicikla kao prevoznog sredstva u Beogradu. "Cikliranje" je projekat NVO "Inicijative za održivu urbanu mobilnost", koju grad želi da podrži i za koju se nada da će zaživeti.Danas se javni bicikli koriste u mnogim gradovima Evrope i sveta, a 35 odsto građana Kopenhagena svakodnevno koristi taj vid prevoza. Beograd ima izgrađenu biciklističku infrastrukruru mahom pored reka i u opštini Novi Beograd, dok u ostalim delovima treba stvoriti uslove za njenu primenu.

Od jeseni u Beogradu javni bicikli kao vid prevozaOd jeseni, kao pilot projekat, moguća je upotreba javnog bicikla kao prevoznog sredstva u Beogradu, rečeno je danas na okruglom stolu pod nazivom "Cikliranje".

"Cikliranje" je projekat NVO "Inicijative za održivu urbanu mobilnost", koju grad želi da podrži i za koju se nada da će zaživeti, izjavio je pomoćnik gradonačelnika i arhitekta grada Begrada Dejan Vasović.

Vasović je podsetio da se danas javni bicikli koriste u mnogim gradovima Evrope i sveta, a 35 odsto građana Kopenhagena svakodnevno koristi taj vid prevoza.

Beograd ima izgrađenu biciklističku infrastrukruru mahom pored reka i u opštini Novi Beograd, dok u ostalim delovima treba stvoriti uslove za njenu primenu, rekao je predstavnik Urbanističkog zavoda Beograda Aleksandar Ilić.

Mogućnost širenja biciklističke mreže, postoji na potezu od Avale ka gradu, od naselja Rakovica prema centralnoj gradskoj zoni, takođe od Petlovog i Labudovog brda, preko Vidikovca do izletišta Koštnjak, kao i na delovima Zrenjaninskog i Smederevskog puta, naveo je Ilić.

Primarna funkcija ovih bicikala biće javna gradska vožnja. Bicikl će biti solidne izrade, jednostavan za korišćenje prilagođen građanima u svakodnevoj odeći i obući, za obavljanje svakodnevnih poslova. Svaki će biti opremljen metalnom korpom, sa mogućnošću prilagođavanja visine sedišta.

Modularni sistem parkiranja bio bi postavljen na svim frekventnim punktovima po gradu. Sistem se automatski zaključava, dok softver omogućava korisnicima da preko interneta ili mobilnih telefona saznaju lokacije na kojima se nalaze slobodni bicikli.

Putem istog softvera, operater vodi računa o lokaciji i odnosu slobodnih i zauzetih bicikala, te smanjuje mogućnost zloupotreba, obzirom da je svaki bicikl opremljen skivenim GPS uređajem za praćenje.

Korisnik se registruje na licu mesta uz pomoć kreditne kartice ili mobilnog telefona za dnevnu ili nedeljnu pretplatu. Takođe, je predviđeno da postoji i mesečna ili godišnja članarina uz koju se dobija i smart kartica za lakši pristup biciklima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik