Srbija više izvozi alkohola i cigareta nego što uvozi, uprkos ustaljenom mišljenju da smo isključivo uvoznici ove vrste robe. Postali smo 51. svetski izvoznik u ovom trgovinskom sektoru sa verovatnoćom uspona ka 45. mestu.U prethodne tri godine došlo je do velike ekspanzije izvoza pića i duvana. Suficit u trgovini pićima i duvanom iznosi 221 milion dolara u prethodne tri godine, uz stabilnu tendenciju rasta: sa 17 miliona dolara u 2007. na 71 milion u 2008. i 132 miliona dolara u 2009. godini.
Srbija više izvozi alkohola i cigareta nego što uvozi, uprkos ustaljenom mišljenju da smo isključivo uvoznici ove vrste
robe.
Postali smo 51. svetski izvoznik u ovom trgovinskom sektoru sa verovatnoćom uspona ka 45. mestu.
- U prethodne tri godine došlo je do velike ekspanzije izvoza pića i duvana. Suficit u trgovini pićima i duvanom iznosi 221 milion dolara u prethodne tri godine, uz stabilnu tendenciju rasta: sa 17 miliona dolara u 2007. na 71 milion u 2008. i 132 miliona dolara u 2009. godini - objašnjava stručnjak za makroekonomska kretanja Miroslav Zdravković.
Problem je, međutim, što Srbija još nije zaštitila nijedno alkoholno piće kao svoj brend-proizvod, bez obzira na to što ima ogroman potencijal za proizvodnju svih vrsta rakije kojima može da “osvoji svet”.
Francuzi, Škoti, Irci, Italijani i Meksikanci odavno su zaštitili svoje čuvene brendove, a Česi su patentirali svoju šljivovicu. Češka šljivovica nije prirodna voćna rakija, već njen surogat.
Uprkos carinama
Rast izvoza u ovom sektoru je, ističe Zdravković, posebno važan ako se uzme u obzir činjenica da je on visokim carinskim stopama i politikom akciza jedan od najzaštićenijih svuda u svetu.