Američka firma za onlajn trgovinu iBej ( eBay) pristala je da proda svoju oglasnu jedinicu norveškoj firmi Adevinta za 9,2 milijarde dolara, čime će nastati najveća svetska reklamna grupa, saopštile su te dve kompanije.
"Adevinta postaje najveća internet reklamna kompanija na svetu, sa jedinstvenim portfoliom vodećih brendova na tržištu", izjavio je izvršni direktor Adevinte , Rolv Erik Rajsdal.
Udružena kompanija će biti prisutna na tržištima 20 zemalja, pri čemu je Evropa najveće tržište.
Procenjuje se da će imati prihod od 1,8 milijardi dolara i dobit pre pre kamata, poreza, amortizacije i amortizacije (EBITDA) od blizu 600 miliona dolara.
Adevinta drži brendove poput Lebonkoina, najvećeg francuskog veb sajta za reklamiranje na mreži, brazilskog OLKS -a i još na desetine njih širom Evrope, Amerike i Severne Afrike.
Reklamna grupa iBej, koja zastupa brendove Gamtri i Kiđiđi, plasira internet oglase u više od 1.000 gradova širom sveta, a u prvom kvartalu 2020. godine je ostvarila operativnu dobit od 83 miliona dolara na prihod od 248 miliona dolara.
Transakcija, koja bi, kako se očekuje, trebalo da bude okončana do prvog tromesečja 2021. godine, ima za cilj godišnju uštedu od 150 do 185 miliona dolara na EBITDA u roku od tri godine.