Alkoholna pića će se reklamirati u štampi

Bez autora
Jan 20 2016

Alkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampi. To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije. Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija obrazlažući predloženi zakon, rekao da je novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru. On je rekao da se ovaj propis donosi da bi se naše zakonodavstvo i u ovoj oblasti uskladilo sa standardima EU, ali i zato što su odredbe važećeg zakona, donete pre 10 godina, prevaziđene.

Alkoholna pića će se reklamirati u štampiAlkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampi. To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obrazlažući predloženi zakon, rekao da je "novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru".

- Alkoholna pića koja imaju više od 20 odsto alkohola moći će da se reklamiraju od 23 do šest sati ujutru - naglasio je ministar trgovine.

Ljajić je rekao da se ovaj propis donosi da bi se naše zakonodavstvo i u ovoj oblasti uskladilo sa standardima EU, ali i zato što su odredbe važećeg zakona, donete pre 10 godina, prevaziđene.

- Cilj je da se spreči nelojalna konkurencija na tržištu i da se zaštite potrošači od obmanjujućih i lažnih poruka koje ih mogu navesti na pogrešnu kupovinu - rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, po prvi put će biti omogućeno da se alkoholna pića reklamiraju i u štampanim medijima, a izuzetak su časopisi namenjeni deci i maloletnicima.

On je rekao i da će obmanjujuće oglašavanje biti zabranjeno, jer ono dovodi u zabludu kupca, a zabranjeno je i uporedno oglašavanje koje omalovažava robu i usluge konkurenata na tržištu.

Kao novinu, Ljajić je naveo i to što će oglašavanje na otvorenom prostoru biti u nadležnosti lokalnih samouprava, koje će određivati uslove i način oglašavanja. Ovim zakonom se definiše i internet oglašavanje.

On je rekao da će na internetu biti dozvoljeno reklamiranje alkoholnih pića sa sadržajem alkohola do 20 odsto, dok će biti zabranjeno reklamiranje duvana, cigareta i alkoholnih pića koja sadrže više od 20 odsto alkohola.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik