Brend USA najskuplji, "Made in Serbia" - 31 mlrd $

Bez autora
Oct 14 2015

Sjedinjene Američke Države su najskuplji brend među zemljama sveta, daleko ispred ostalih, budući da je vrednost brenda USA (SAD) procenjena na 19,7 biliona dolara, objavila je istraživačka agencija Brend fajnans (Brand Finance). Procena brenda obuhvatila je različite pokazatelje, među kojima su bruto domaći proizvod (BDP), investiciona privlačnost, poslovna klimu i drugo. Pored veličine američke privrede, autori istraživanja su imali u vidu i ogromno tržište SAD-a, čiji su učesnici spremni da preplate robu s oznakom "Made in USA", kao i prisustvo mnogih kompanija koje su same po sebi skupi brendovi, poput Diznija (Disney), Epla (Apple) i Koka-kole ( Coca-Cola).

Brend SAD najskuplji je na svetu, dok se Srbija, prema agenciji BF našla na 78. mestu sa procenjenom vrednošću od 31 milijardi dolara.

Sjedinjene Američke Države su najskuplji brend među zemljama sveta, daleko ispred ostalih, budući da je vrednost brenda USA (SAD) procenjena na 19,7 biliona dolara, objavila je istraživačka agencija Brend fajnans (Brand Finance).

Procena brenda obuhvatila je različite pokazatelje, među kojima su bruto domaći proizvod (BDP), investiciona privlačnost, poslovna klimu i drugo, preneo je sajt Finmarket.ru.

Pored veličine američke privrede, autori istraživanja su imali u vidu i ogromno tržište SAD-a, čiji su učesnici spremni da preplate robu s oznakom "Made in USA", kao i prisustvo mnogih kompanija koje su same po sebi skupi brendovi, poput Diznija (Disney), Epla (Apple) i Koka-kole ( Coca-Cola).

Na drugom mestu po vrednosti brenda države je Kina, koja je protekle godine izgubila jedan odsto vrednosti i sada se procenjuje na 6,31 bilion dolara, u odnosu na 6,35 biliona godinu dana ranije. Uzrok tome je usporavanje tempa rasta privrede zemlje, kao i pad cena sirovina u svetu.

Među pet najskupljih brendova država, od ukupno 100, koliko je na listi, nalazi se Nemačka (4,17 biliona dolara, četiri odsto manje nego pre godinu dana), Velika Britanija (3,01 bilion dolara, rast od šest odsto) i Japan (2,54 biliona, rast od tri odsto).

Srbija se po vrednosti brenda nalazi na 78. mestu sa procenjenom vrednošću od 31 milijardi dolara. Svega dva mesta ispred, na 76. poziciji je Hrvatska, čiji je brend procenjen na 32 milijarde dolara.

Albanija je na 96. mestu sa devet milijardi dolara, Bugarska je na 64. mestu (50 milijardi dolara), Slovenija na 62. (53 milijarde dolara), Grčka na 59. (60 milijardi), Mađarska na 53. (94 milijarde), a Rumunija na 48. (141 milijarda dolara).

Najupečatljiviji rast među prvih deset zemalja ostvarila je Indija, čija je vrednost brenda skočila za 32 odsto, na 2,14 biliona dolara, što je tu zemlju pozicionirao na sedmo mesto u svetu.

Vrednsot brendova Kanade i Austraije splasnula je za osam i 10 odsto respektivno, ali su ostali u top 10. Brazil je napustio prvih deset, spustivši se na 11. mesto, jer je cena brenda pala 17 odsto, na 1,17 biliona dolara.

Rusija je igubila 31 odsto na vrednosti brenda, koji se sada procenjuje na 810 milijardi dolara, što je uticalo na pad zemlje na 18. poziciju na toj listi. Prošle godine bila je 12. sa vrednošću brenda od 1,18 biliona dolara.

Vrednost ukrajinskog brenda pala je najviše među svim zemljama sveta - 45 odsto, na 44 milijarde dolara, i 68. mesto.

Lider rasta je Iran, čija je vrednost brenda skočila 59 odsto, na 159 milijardi dolara, zahvaljujući uspehu pregovora o nuklearnom programu zemlje i perspektivi ukidanja sankcija.

Među pet zemalja sa najboljom dinamikom rasta, društvo Iranu prave četiri afričke zemlje-brendovi, i to Kamerun, Tanzanija, Kenija i Zambija.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik