Kako će izgledati svijet prodaje i marketinga u budućnosti?

Bez autora
Dec 03 2020

Kriza usljed pandemije korona virusa natjerala je mnoge kompanije da razmišljaju izvan okvira, ubrzaju procese, a prodajni i marketinški timovi moraju da se prilagode kako bi se premostili nastali jazovi, rečeno je danas na onlajn konferenciji o tome kako će izgledati budućnost prodaje i marketinga.

Na konferenciji u organizaciji HSM informatika, rečeno je da će ključnu ulogu u budućnosti prodaje i marketinga imati tehnologija.

Na konferenciji su govorili i stručnjaci iz područja prodaje i marketinga iz vodećih regionalnih firmi poput Nexe, AIGO Business System i ZŠEM…

Hrvoje Šupić, iz kompanije Salesforce kaže da je potrebno graditi poseban, indvidualni pristup prema svakom kupcu, a takođe važnim ocijenio saradnju odnosno povezivanje oglašavanja i prodaje, jer će ti trendovi dominirati.

„Transformacija je tu i ne moramo čekamo budućnost, biznisi se već transformišu i prate trendove u ovoj situaciji", rekao je Šupić.

Tokom konferencije predstavljeni su i rezultati istraživanja koji pokazuju da kompanije sljedeće godine očekuju veću prodaju putem digitalnih kanala, ali i brzo prilagođavanje novim uslovima.

Darko Minić iz kompanije AIGO Business System na panelu o budućnosti prodaje rekao je da je IT sektor možda najpripremljeniji dočekao ovakvu situaciju i da ovu godinu završavaju na 100 odsto učinika koji su u pravo dominirali na „krilima rada" u normalnoj situaciji prije korone.

Kako kaže, prodaja i marketing, odnosno njihova sinergija dominiraće i naredne godine, odnosno intenzivnije korišćenje digitalnih kanala.

Josip Ergović iz kompanije NEXE rekao je da se ova kriza nije odrazila na građevinski sektor kao ekonomska kriza 2008. godine i da su ove godine ostvarili rekordnu prodaju kako cementa, tako i betona, cigle i crijepa.

Najveći izazovi u početku, kaže, bili su kako isporučiti robu, ali nakon dvije, tri nedjelje prilagodili su se situaciji.

„Imamo ambiciozne planove i očekujemo da će i sledeća godina za naš sektor biti dobra", rekao je Ergović.

Takođe je važnim ocjenio jačanje sektora digitalnog marketinga, jačanje brenda, a fokus će biti i na istrživanju tržišta odnosno ispitivanju zadovoljstva kupca.

Na panelu o budućnosti markentinga, Zoran Turković iz medijske kuće ''24 sata'' rekao je da nakon teške 2020. godine nastavljaju dalje sa snažnim fokusom na rast, razvoj i inovacije, i dodao da tehnologija ne znači ništa sama po sebi ako se ne zna kako upravljati tim procesom

Miran Pavić iz Telegram Medija Grupe kaže da je najvažnija dobra komunikacijska strategija.

Borislav Miljanović, izvršni direktor Represent System/BIZlife, naveo je da se pokazalo da je važno biti vješt u komunikaciji u „četiri zida", jer je kriza nametnula nove načine rada i komunikacije i trendovi su postali upravo onlajn sastanci i konferencije, a ne veći događaji kakvi su postojali ranije.

Ističe da je važno prikupljanje podataka i analiza kako bi se vidjelo kako proizvodnja dobrih sadržaja može da pomogne prodaji.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik