Nemačka kompanija Eyeo, koja je napravila softver AdBlock Plus za blokiranje reklama objavila je zbunjujuću vest. Kako piše, počeće da zarađuje od prodaje reklama.Iako zvuči ekstremno kontradiktorno da je firma čiji je biznis suzbijanje oglasa na internetu počela da zarađuje od oglasa, cela priča zapravo ima dosta logike i krenula je još 2011. godine.
Nemačka kompanija Eyeo, koja je napravila softver AdBlock Plus za blokiranje reklama objavila je zbunjujuću vest.
Kako piše, počeće da zarađuje od prodaje reklama.
Iako zvuči ekstremno kontradiktorno da je firma čiji je biznis suzbijanje oglasa na internetu počela da zarađuje od oglasa, cela priča zapravo ima dosta logike i krenula je još 2011. godine.
Eyeo je tada najavio sastavljanje tzv. bele liste oglasa koji zadovoljavaju unapred određene kriterijume, poput veličine i pozicije oglasa, koje će onda njihov AdBlock Plus, naravno uz naknadu, propuštati; pa će ti odobreni oglasi biti vidljivi i ljudima koji koriste njihov AdBlocker.
Njihovi klijenti su Gugl i Majkrosoft
Sada su otišli korak dalje. AdBlock je u partnerstvu sa kompanijom Combo Tag napravio automatizovanu trgovinu s oglasima, pod imenom Acceptable Ads Platform na koju mediji mogu da se registruju i koriste za prodaju i pozicioniranje oglasnog prostora na njihovim stranicama. Iako kompanija ne otkriva koje su se kompanije plasirale na AdBlockerovu belu listu, Volstrit žurnal piše da su njihovi klijenti, između ostalih, Gugl i Majkrosoft.
Eyeo kaže da njihove kriterijume za oglase zadovoljava oko 700 kompanija, uključujući oglašivače, digitalne medije i reklamne mreže, a njihove usluge propuštanja oglasa kroz AdBlocker filtere plaća već sedamdesetak kompanija.
Tviter se, očekivano, zapalio
Izvršni direktor kompanije Eyeo u zvaničnom saopštenju je napisao: "U ovom trenutku postoje dva ekosistema onlajn potrošača: 1 se sastoji od ljudi koji blokiraju prikaze napadnih oglasa, a drugi od ljudi koji to ne rade. Ova nova platforma omogućava digitalnim medijima pristup u prvi ekosistem bez potreba za bilo kakvim promenama u načinu pristupanja drugom ekosistemu. "
Iz kompanije su istakli kako se zapravo ništa dramatično nije promenilo, i da korisnici koji ne žele da vide baš nikakve reklame i dalje mogu isključiti prikaz svih oglasa, što uključuje oglase s ADBlocker bele liste.
Nije pomoglo. Korisnici su ubrzo počeli da ih vređaju na društvenim mrežama.