Neko želi da istraži kakve se cipele nude na internetu. Pokušava da uđe na jedan sajt, on se učitava duže od tri sekunde. Četvoro od 10 ljudi izgubi strpljenje, odustaje i prelazi na drugu stranicu. Za te tri sekunde firma je mogla da dobije mušterije, a izgubila ih je zbog spore konekcije. Ovo je jedna od dragocenih informacija za reklamiranje na internetu koju za "Novosti" otkriva Aleksandra Kravčik (33), strateški partner menadžer za centralnu i istočnu Evropu najvećeg svetskog pretraživača "Gugl". Ona navodi još "oruđa" koja preduzeća mogu da iskoriste. Uvek naglašavam da je bitno da budu "onlajn" i da budu korisni odnosno da pruže informacije koje su ljudima potrebne kao što su lokacija, radno vreme radnji, da omoguće kupovinu iz fotelje, kaže Kravčikova. Onima koji nemaju sajt savetujem da ga naprave što pre. Stručnjaci bi trebalo da vide koje su želje i potrebe svoje ciljne grupe, da pogode pravo vreme i pošalju pravu poruku.
Neko želi da istraži kakve se cipele nude na internetu. Pokušava da uđe na jedan sajt, on se učitava duže od tri sekunde. Četvoro od 10 ljudi izgubi strpljenje, odustaje i prelazi na drugu stranicu. Za te tri sekunde firma je mogla da dobije mušterije, a izgubila ih je zbog spore konekcije.
Ovo je jedna od dragocenih informacija za reklamiranje na internetu koju za "Novosti" otkriva Aleksandra Kravčik (33), strateški partner menadžer za centralnu i istočnu Evropu najvećeg svetskog pretraživača "Gugl". Ona navodi još "oruđa" koja preduzeća mogu da iskoriste.
- Uvek naglašavam da je bitno da budu "onlajn" i da budu korisni odnosno da pruže informacije koje su ljudima potrebne kao što su lokacija, radno vreme radnji, da omoguće kupovinu iz fotelje - kaže Kravčikova. - Onima koji nemaju sajt savetujem da ga naprave što pre. Stručnjaci bi trebalo da vide koje su želje i potrebe svoje ciljne grupe, da pogode pravo vreme i pošalju pravu poruku.
Ako prate pravila, srpska preduzeća mogu da "namame" milione ljudi.
- Srbija ima veliki potencijal za reklamiranje na internetu - kaže Kravčik.
- Ona je neiskorišćeno tržište. Za mesec dana obavi se 110 milijardi pretraživanja u svetu. To mogu da iskoriste i firme koje posluju na ovom podneblju.
Kada rukovodioci odluče da svoje usluge plasiraju na mreži, bitno je kako će da to upakuju da bi "upecali" što više korisnika.
- Moj zadatak je da prenosim iskustva i znanja partnerima globalne korporacije za koju radim, a oni da lokalnim preduzećima naprave kampanje uz pomoć naših alata - navodi Kravčikova, koja je nedavno u Beogradu održala predavanje na seminaru koji je organizovala agencije za digitalno reklamiranje "Gouklik Srbija".
Ovaj ekspert za internet marketing navodi da je bitno izabrati agenciju koja može da uradi kampanju na osnovu "mora" istraživanja, da klijenta izbaci "u orbitu" i postavi na prvo mesto.
- Nije bitno samo oglašavati se "onlajn" bitno je biti ispred rivala, pobediti! - zaključuje Kravčikova.
- Svojevremeno 15 pretraživača je bilo ispred "Gugla" - navodi Aleksandra Kravčik. - Vremenom smo se izborili za sadašnju poziciju, tako da svako može da napreduje ako želi.
Više od milion korisnika interneta
- Više od četiri miliona stanovnika Srbije koristi internet - ističe Slobodan Stanković, direktor agencije "Goklik Srbija" koja je ugostila predstavnicu kompanije "Gugl".
- Firme koje posluju u našoj zemlji i hoće da zainteresuju te korisnike trebalo bi da znaju da reklamiranje na internetu, za razliku od bilborda, može da se menja po potrebi.
Miha Jamšek, čelnik ove agencije u Sloveniji, dodao je i da je bitno zakupiti ključne reči za pretraživanje, oglašavati se na sajtovima i forumima gde ciljna grupa "provodi vreme", prevesti sajt na jezik zemlje u kojoj se plasiraju proizvodi...
Ćevapi i rakija preporuka
- Oduševila sam se vašom prestonicom. Predložiću kolegama da posete Srbiju i Beograd i probaju vašu hranu - kaže Kravčikova, inače, poreklom Poljakinja.
- Ćevapi i rakija su vam odlični.