Brend i logo američke IT kompanije Epl proglašeni su najvrednijim i najmoćnijim na svetu u novom godišnjem izveštaju "Interbrend best global brends". Vrednost Epla je u prethodnih 12 meseci porasla za 21%, što je kompaniju ostavilo na prvom mestu liste, ispred konkurenta iz Silicijumske doline Gugla i giganta Koka-Kole.Vrednost Eplovog brenda je procenjena na 119 milijardi dolara, više od BDP Maroka, Ekvadora i Omana, brend Gugl vredi 107 milijardi uz rast od 15% za 12 meseci, a Koka-Kola 81,5 milijardi (3%).
Brend i logo američke IT kompanije Epl proglašeni su najvrednijim i najmoćnijim na svetu u novom godišnjem izveštaju "Interbrend best global brends".
Vrednost Epla je u prethodnih 12 meseci porasla za 21%, što je kompaniju ostavilo na prvom mestu liste, ispred konkurenta iz Silicijumske doline Gugla i giganta Koka-Kole.
Vrednost Eplovog brenda je procenjena na 119 milijardi dolara, više od BDP Maroka, Ekvadora i Omana, brend Gugl vredi 107 milijardi uz rast od 15% za 12 meseci, a Koka-Kola 81,5 milijardi (3%).
Kao i prethodnih godina, Koka-Kola je jedina koja može da se nosi sa kompanijama iz IT industrije, a iza nje su IBM (72,2 milijarde) i Majkrosoft (45,5 milijardi).
Promene su se dogodile na donjoj polovini liste najboljih deset, gde su iza šestog Dženeral elektrika, Mekdonalds (sada 9) preskočili Samsung i Tojota, dok je Intel prepustio svoje mesto Mercedesu.
Fejsbuk je zabeležio najveći skok. Iako je i dalje daleko od prvih deset mesta i nalazi se na 29. poziciji, može da se pohvali rastom vrednosti od 81 odsto, na 14,3 milijarde dolara.
Veliko "F" je tako preskočilo Folksvagen, Kelogs i Ford.
"Proboj digitalnih i mobilnih tehnologija pogodovao je tehnološkim firmama kao što je Epl da rastu. Gugl, Amazon i Fejsbuk su postavili nove standarde u onome što potrošači očekuju od firmi i značajno podigli standarde za sve brendove", rekao je izvršni direktor Interbrenda Džez Frempton.
Epl, koji je Stiv Džobs osnovao pre 38 godina, na ovoj godišnjoj listi se pojavio tek pre tri godine.
Prepoznatljivi logo, zagrizenu jabuku, dizajnirao je Rob Dženof 1977. godine, a ugriz je tu kako ga ljudi ne bi pomešali s trešnjom.
Među 100 najboljih brendova, većina je iz SAD, a "stranci" koji su najbolje plasirani su Samsung (J. Koreja, 6), Tojota (Japan, 8) i Mercedes-Benc (Nemačka, 10).
Od modnih kompanija na vrhu je Luj Viton (23 milijarde, 19), sledi H&M (21 milijarda, 21), a među 100 su i Bos, Prada i Ralf Loren.
Sportski gigant Najki je na 22. mestu (skoro 20 milijardi), daleko ispred Adidasa (7 milijardi, 59 mesto).
Top 10:
1. Epl 118 milijardi dolara
2. Gugl 107
3. Koka-Kola 81
4. IBM 72
5. Majkrosoft 61
6. Dženeral elektrik 45
7. Samsung 45
8. Tojota 42
9. Mekdonalds 42
10. Mercedes-Benc 34