Nestle najskuplja marka u Švajcarskoj, Roleks najjača

Bez autora
May 12 2015

Vodeće tri kompanije na listi od 50 najskupljih na švajcarskom tržištu i u 2015. ostale su iste - na čelu je Nestle, a slede banke UBS i Kredi suis (Credit Suisse), pokazala je najnovija klasifikacija globalne konsultantske kuće Brend fajnens (Brand Finanace).Tržišna vrednost švajcarskog konditorskog giganta, prema ovom istraživanju, iznosi 21,2 milijarde dolara (19,6 milijardi franaka), dok je vrednost dveju banaka, koje su zauzele drugu i treću poziciju, 11,6 i 9,2 milijarde dolara, respektivno.

Nestle najskuplja marka u Švajcarskoj, Roleks najjačaVodeće tri kompanije na listi od 50 najskupljih na švajcarskom tržištu i u 2015. ostale su iste - na čelu je Nestle, a slede banke UBS i Kredi suis (Credit Suisse), pokazala je najnovija klasifikacija globalne konsultantske kuće Brend fajnens (Brand Finanace).

Tržišna vrednost švajcarskog konditorskog giganta, prema ovom istraživanju, iznosi 21,2 milijarde dolara (19,6 milijardi franaka), dok je vrednost dveju banaka, koje su zauzele drugu i treću poziciju, 11,6 i 9,2 milijarde dolara, respektivno, preneo je švajcarski list 20 minit.

U studiji se navodi i da je kompanija Nestle povećala svoju tržišnu kapitalizaciju za blizu milijardu dolara između 2014. i 2015. godine, dok je UBS banka sada vrednija za 931 milion dolara. Kredi suis, uprkos iskazanim gubicima, uspeo je da odbrani treće mesto.

Farmaceutske grupacije Roš (Roch) i Novartis za godinu dana napredovale su na ovoj listi, prva sa 15. na 11. mesto, a druga sa 16. na 14. poziciju.

I hemijska grupa Singenta (Syngenta) zabeležila je skok, sa 48. na 28. mesto, uz povećanje tržišne vrednosti za čak 62 odsto.

Suprotno, neke marke imale su pad, kao što je Šindler (Schindler), globalni lider u proizvodnji liftova i pokretnih stepeništa, koji se sa 21. mesta, u prethodnom istraživanju, spustio na 43, smanjivši tržišnu vrednost za 1,3 milijarde dolara.

I najveći švajcarski proizvođač električne energije Alpik (Alpiq) nazadovao je na listi najvrednijih marki, i to sa 41. na 24. poziciju, s padom tržišne vrednosti za blizu milijardu dolara.

A sa stanovišta tržišne snage marke, koju Brend fajnens meri na osnovu njene popularnosti kod potrošača i poslovnih saradnika, na čelu liste nalazi se proizvođač satova Roleks (Rolex), dok drugo mesto zauzima Nestle, a treće Roš.

I nekoliko pojedinačnih robnih marki Nestle zauzelo je visoke pozicije na listi najjačih brendova, kao što je "neskafe" (4. mesto), "magi" supe (5.) i ledeni čaj "nestea" (8. mesto).

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik