Novine, agencije i TV nisu za otpisivanje

Bez autora
Nov 26 2017

Svijet je odavno postao globalno selo, a mogućnosti nam nikada nisu bile veće. Internet je postao sastavni dio, kako svakodnevnog života, tako i poslovanja. Bez tehnologija danas bi bilo mnogo teže poslovati, ali one nose i neke loše strane, makar za one koji ne ovladaju njima. Tako je grupacija Oslobođenje servisi i ove godine organizovala konferenciju Link, sa koje je poslana poruka svim učesnicima - Usavršite svoja znanja i ovladajte tehnologijama, a osam predavača koji su iznijeli iskustva i podijelili svoja znanja odgovorili su na neka ključna pitanja. Dolazak i sve veća upotreba modernih tehnologija, mnogi smatraju, ugroziće medije i marketinške agencije - bit će otpisani. Međutim, Nikola Vrdoljak iz Agencije 404 smatra da ovom sektoru slijedi veliki povratak.

Novine, agencije i TV nisu za otpisivanjeSvijet je odavno postao globalno selo, a mogućnosti nam nikada nisu bile veće. Internet je postao sastavni dio, kako svakodnevnog života, tako i poslovanja. Bez tehnologija danas bi bilo mnogo teže poslovati, ali one nose i neke loše strane, makar za one koji ne ovladaju njima.

Tako je grupacija Oslobođenje servisi i ove godine organizovala konferenciju Link, sa koje je poslana poruka svim učesnicima - Usavršite svoja znanja i ovladajte tehnologijama, a osam predavača koji su iznijeli iskustva i podijelili svoja znanja odgovorili su na neka ključna pitanja.

Lakši pristup

Dolazak i sve veća upotreba modernih tehnologija, mnogi smatraju, ugroziće medije i marketinške agencije - bit će otpisani. Međutim, Nikola Vrdoljak iz Agencije 404 smatra da ovom sektoru slijedi veliki povratak.

- Globalizacija nam je omogućila da budemo u toku sa svim dešavanjima bilo gdje u svijetu, pa kada vidimo sve loše stvari koje se dešavaju tamo negdje, strah se pojavi i kod nas samih. Međutim, globalizacija je donijela i neke dobre stvari, kao što su mogućnost komunikacije sa osobama sa drugog kraja svijeta, lakša mogućnost putovanja i to je ogroman napredak. Tehnologija se razvija veoma brzo i internet je ušao u sve pore svakodnevnog života. Međutim, gradovi u svijetu rastu, populacija raste, a naši gradovi ostaju mali. Evropa je postala periferija, a mi smo periferija te periferije. Mi kasnimo za svima, ali imamo još vremena da ih stignemo, kazao je Vrdoljak.

Društvo se prilagođava u odnosu na ono što mu tehnologija nudi, ali je problem što mi u ovom regionu ne možemo dovoljno brzo ići ukorak sa svim dešavanjima u svijetu. Činjenica je da se struktura medija mijenja, a i marketinške agencije će se morati drastično promijeniti, jer sve što se do sada radilo, više ne funkcioniše. Mediji su izgubili direktni kontakt sa kupcima.

- Facebook i Google postaju sve moćniji i kao mediji i kao agencije. Tako Google danas od oglašavanja zarađuje više nego svi mediji u svijetu zajedno. Oglašavanje prestaje biti posao medija i ta dominacija će vremenom postajati sve jača. Stoga je zadnji trenutak da se svi počnemo drastično mijenjati. Međutim, neke stvari uvijek ostaju iste, a to su ljudi i njihove potrebe koje uvijek ostaju iste, poručio je Vrdoljak.

Da živimo doba koje je najizazovnije u ovoj industriji, još od polovine prošlog vijeka, istakla je Sanja Lalević-Cvetković, koja je kazala kako je svaka informacija sada postala mnogo lakše dostupna nego što je to bila prije, te da je sve to ugrozilo tradicionalne medije.

- Međutim, oni neće izgubiti na važnosti, nego će novi mediji postati važni kao i tradicionalni, samo je pitanje ko će se od kojih izboriti za bolju poziciju. Ono što je bitno jeste da se prilagodimo potrebama korisnika i kupaca, da prepoznamo šta je to što njih zanima i da im takve informacije plasiramo, naglasila je Lalević-Cvetković.

O ulozi virtuelnih tržišta u razvoju trgovine i novoj generaciji performance marketinga govorio je Darko Dujič, vlasnik brojnih portala, a između ostalih i portala Idealno.ba. Dujič je ukazao na to da tehnologija mijenja naš pristup raznim stvarima, a među njima je i trgovina preko interneta.

- Internet je postao osnova za bolju informisanost potrošača. Tako smo prije 25 godina, kada smo htjeli da kupimo nešto, morali sjesti u auto i provesti nekoliko sati tražeći taj neki proizvod i pri tome potrošiti i vrijeme i novac na gorivo, a nismo imali ni informacije o proizvodu koji tražimo. Danas je to sasvim drugačije, u 20 minuta možemo imati informacije o nekom proizvodu a da ne trošimo benzin i samo jednim klikom naručimo željeni proizvod, istakao je Dujič, te dodao kako kupce u još većem obavljanju kupovine preko interneta ometa to što se ne osjećaju sigurno pri toj kupovini.

Tako je najvažnije da se radi na građenju te sigurnosti i povjerenja između kupaca i trgovaca. Više od 50 posto e-trgovine, kazao je, obavlja se preko mobitela.

Za digitalni marketing, kako je ispričao stručnjak za ovu oblast Robert Petković, veoma su važni i podaci, ali i dvosmjerna komunikacija koja se ostvaruje. Podataka je, kako je kazao, more, ali je malo ljudi koji znaju baratati njima.

- Moramo znati upravljati svojim podacima ukoliko hoćemo da ostvarimo neki cilj i da budemo uspješni u tome, poručio je Petković.

Stari šešir

Internet u kući posjeduje 81 posto populacije naše zemlje, 59 posto njih koristi mobitel za surfanje, 24 posto najviše vjeruje internetu kao mediju, dok 60 posto građana koristi Facebook. Taj broj vremenom će rasti i oni koji se bave digitalnim marketingom ili medijima trebaju iskoristiti aktivnost korisnika na internetu i svoju ponudu prilagoditi njihovim potrebama.

Pero Desović iz Ipsosa kazao je kako, ako hoćemo da privučemo nekog korisnika, trebamo prvo prikupiti podatke o njemu, njegovim interesovanjima i željama, te im onda ponuditi proizvod koji odgovara njihovim potrebama.

Vrijeme koje oni provedu na internetu je, kako je napomenuo, veoma važno i taj podatak treba koristiti kao ključni u našim aktivnostima prema njima.

O uticaju digitala na tradicionalne medije, na jedinom panelu na konferenciji govorili su direktor Hayat televizije Elvir Švrakić, direktor FTV-a Džemal Šabić, Emir Haračić s portala Sport.ba i Azra Pilav iz Agencije MITA. Da print pada, ali da ga se ne treba odreći, kazala je Pilav, te kao primjer navela The New York Times, koji opstaje uprkos digitalizaciji.

- Print je sada kao stari šešir koji više nije u modi, ali to ne znači da se neće opet nekad vratiti u modu, istakla je Pilav.

Sigurno je da se ne zna šta će biti u budućnosti, ali direktor Hayata tvrdi da će televizija opstati. Švrakić smatra da bi u BiH moglo i trebalo doći do gašenja pojedinih portala, kojih je previše, koji su neozbiljni i ne daju tačne informacije.

Ono što je važno za bilo koji medij, zaključeno je, jeste sadržaj koji se plasira gledaocima i čitaocima, a koji na kraju i zadržava korisnike, te čini da se oni našem mediju uvijek vraćaju. Dok je tako, mediji će opstajati.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik