Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu, odnosno putem interneta, danas je počeo da se primenjuje. Građani bi ovim zakonom, objašnjavaju nadležni, trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova. Ovim zakonom, kažu u NBS, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio. Takođe, banke neće smeti da građanima šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili mejla ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.
Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga kod ugovaranja na daljinu, odnosno putem interneta, danas je počeo da se primenjuje. Građani bi ovim zakonom, objašnjavaju nadležni, trebalo da budu potpuno zaštićeni od pružanja i naplaćivanja usluga koje nisu zatražili, poput određene vrste osiguranja i primanja reklamnih mejlova.
Ovim zakonom, kažu u NBS, propisano je da su građani oslobođeni od bilo kakve obaveze u slučaju usluga koje nisu naručene kao što je, na primer, slučaj sa određenim vrstama osiguranja kod kojih korisnik uopšte i nije svestan da ima bilo kakve obaveze, niti je te usluge tražio.
Takođe, banke neće smeti da građanima šalju reklame o svojim proizvodima putem SMS-a ili mejla ako nisu dobile izričit pristanak korisnika.
Obrazlažući predlog ovog zakona tokom skupštinske rasprave u junu ove godine, guverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković je navela podatak da je broj građana Srbije koji su u 2017. obavljali internet plaćanja dostigao gotovo dva miliona, a broj onih koji su obavljali mobilna plaćanja, prvi put premašio milion.
To, kako je istakla, jasno ukazuje na trend digitalizacije društva u kojem banke prednjače, nudeći klijentima korišćenje brojnih usluga putem interneta i mobilnog bankarstva.