Više nema sumnje da je onlajn marketing preuzeo dominantnu ulogu u odnosu na svaki drugi vid marketinga. Oglašavanje se preselilo na internet, a one firme koje se ne reklamiraju na ovaj način kao da ne postoje. Zbog toga su mnoge kompanije počele da otvaraju nova radna mesta, pa i čitave sektore za digitalno poslovanje. Popularnost onlajn marketinga dovela je do pojave različitih mitova koji ne samo da šire neistine, već mogu da navedu na pogrešan put sve one koji se bave ovim poslom. Izdvojili smo osam verovatno najopasnijih mitova, kako bismo pomogli svima vama koje interesuje elektronsko poslovanje, bilo da ste već zaposleni u tom sektoru, tek započinjete svoju karijeru u ovoj oblasti ili želite da primenite principe digitalnog marketinga u svojoj kompaniji.
Više nema sumnje da je onlajn marketing preuzeo dominantnu ulogu u odnosu na svaki drugi vid marketinga. Oglašavanje se preselilo na internet, a one firme koje se ne reklamiraju na ovaj način kao da ne postoje. Zbog toga su mnoge kompanije počele da otvaraju nova radna mesta, pa i čitave sektore za digitalno poslovanje.
Popularnost onlajn marketinga dovela je do pojave različitih mitova koji ne samo da šire neistine, već mogu da navedu na pogrešan put sve one koji se bave ovim poslom.
Izdvojili smo 8sam verovatno najopasnijih mitova, kako bismo pomogli svima vama koje interesuje elektronsko poslovanje, bilo da ste već zaposleni u tom sektoru, tek započinjete svoju karijeru u ovoj oblasti ili želite da primenite principe digitalnog marketinga u svojoj kompaniji.
1. Onlajn marketing nije za svaku kompaniju
Počnimo od mita koji donosi najviše štete, a iza kog stoji „zavera” velikih kompanija. Kako bi smanjile konkurenciju, moćne kompanije koje se bave isključivo elektronskim poslovanjem uspele su da rašire mit da onlajn marketing nije za svaku firmu.
To, naravno, nije tačno. U današnje vreme, ljudi sve više vremena provode na internetu i zbog toga je svakom biznisu koji želi da privuče kupce neophodno i digitalno oglašavanje, kao i kvalifikovani stručnjaci koji se time bave.
2. Napravite dobar sajt i kupci će sami doći
Kreiranje funkcionalnog i privlačnog veb-sajta je važan deo onlajn marketinga, ali nije jedini. Iako je vaš sajt vrhunski dizajniran, ukoliko ga niko ne posećuje ,neće biti ni povećanja prodaje.
Dobro uređen sajt predstavlja temelj na kome treba da izgradite publiku i pretvorite je u kupce. Razmislite o tome na koje sve načine možete promovisati sajt: putem i-mejl marketinga, društvenih mreža, na različitim događajima itd.Da li znate da možete da imate na hiljade klikova na sajtu u jednom danu, a da vam to ne donese nijednog kupca? Naravno da je važno da sajt bude posećen, međutim kvalitet posete ima mnogo veći značaj od broja posetilaca.
Zbog toga se potrudite da sadržaj sajta učinite takvim da svaki posetilac poželi da ima vaš proizvod. Pozovite ga na akciju, bilo da je to prijava za vaš redovni bilten, direktna kupovina na sajtu ili nešto drugo. To je jedini način da poseta sajtu bude kvalitetna i da donese profit vašoj kompaniji.
4. Reklame na Guglu nemaju efekta
Krenite od sebe. Svaki put kada vam je potreban neki proizvod prvo ga potražite putem Gugl pretraživača. Prvih nekoliko linkova koje dobijete privuku vašu pažnju, a ostale ni ne pogledate. Tako je i nastala maksima: koga nema na prvoj strani Gugla, taj kao da ne postoji.
Baš zato je reklama na Guglu jedan od najefektnijih načina za oglašavanje. Uz poznavanje SEO strategija za pozicioniranje sajta u pretraživačima moguće je da upravo vaš sajt bude među prvima koje će Gugl predložiti zainteresovanima.5. Više niko ne čita i-mejlove
Mit o prevaziđenosti i-mejl marketinga je jedan od onih koji donosi najviše štete kompanijama. Istina je da postoji velika količina spamova koje proizvode firme bez razrađenog marketinškog plana.
Međutim, to ne znači da i vaši mejlovi moraju biti takvi. Ako ih učinite informativnim i zanimljivim, oni će vam doneti najveći broj prijava, pa čak i direktne kupovine.
6. Ključ je u prisutnosti na svim društvenim mrežama
Društvene mreže su poznate kao način na koji se najviše gubi energija i novac. One imaju značajnu ulogu u promovisanju brenda, ali moraju se koristiti pametno i bez preterivanja.
Oglašavanje na jednoj društvenoj mreži, uz dobro razrađenu kampanju i poznavanje ciljne grupe, može biti mnogo korisnije od prisustva na svim mrežama. Saznajte koja je društvena mreža najpopularnija među pripadnicima vaše ciljne grupe i kreirajte zaniimljive viralne sadržaje koji vode na sajt vaše kompanije.
7. Nema potrebe za statistikom i analitikom
Kada biste zanemarili statistiku i analitiku, to bi bilo kao da pokušavate da pronađete nepoznatu lokaciju bez mape.
Ako želite da postignete uspeh u onlajn marketingu, ovi alati su vam neophodni. Ne dozvolite da vas oni zbune i uplaše. Da biste naučili da ih koristite, potrebno je da prođete obuku, a onda će oni postati vaši najvažniji saveznici.
8. Onlajn marketingom može da se bavi svako
Iako gotovo svako može da stekne znanja o onlajn marketingu, postoje osobe koje imaju više šansi da uspeju. To su pre svega oni koji su stekli odgovarajuće obrazovanje iz oblasti elektronskog poslovanja i umeju svoja znanja i veštine da primene u praksi.
Pored toga, najveće šanse za uspeh u ovom poslu imaju osobe koje se neprestano usavršavaju, upoznaju nove alate i napreduju u svakom smislu.
Ako vidite sebe u onlajn marketingu, nemojte propustiti priliku da naučite sve što vam je potrebno da biste bili uspešni. Iako ima sve više onih koji se bave ovim poslom, malo je pravih kvalifikovanih stručnjaka koji svoje znanje mogu da argumentuju prestižnim sertifikatima.
Završite školu koja će vam dati odličan temelj za dalji uspeh u poslu i otvoriti različite mogućnosti za napredovanje i usavršavanje. Na taj način postaćete najbolji izbor za svakog poslodavca, a za sebe ćete obezbediti sigurnu budućnost.