Na formiranje cijena komunalnih usluga, poput vode, grijanja i odvoza smeća, Dobojlije ne mogu uticati jer nijedno ovdašnje javno preduzeće i ustanove koje pružaju te usluge ne konsultuju potrošače prilikom korigovanja cijena, te "dozvolu" za poskupljenja traže samo od Skupštine grada Doboja. Skupština donese odluku i ima da se pomiriš, i gotovo. Građani bi trebalo da utiču na formiranje cijena, ali ko nas pita?! Zato ima vlast koja ne pita mene ništa, žali se penzioner Milutin Blagojević. To su najvažnije usluge koje građani dobijaju, a nemaju nikakav uticaj na njih. Ugovori se potpisuju, građani ne znaju šta potpisuju, cene se formiraju takođe bez znanja građana. Ne kažem da se radi nezakonito, ali mislim da građani treba da budu direktno uključeni u formiranje cena, smatra Snežana Šešlija, predsjednica dobojskog Udruženja potrošača, te dodaje da se od 360 pritužbi građana, 90 procenata odnosi na komunalne usluge...
Na formiranje cijena komunalnih usluga, poput vode, grijanja i odvoza smeća, Dobojlije ne mogu uticati jer nijedno ovdašnje javno preduzeće i ustanove koje pružaju te usluge ne konsultuju potrošače prilikom korigovanja cijena, te "dozvolu" za poskupljenja traže samo od Skupštine grada Doboja.
"Skupština donese odluku i ima da se pomiriš, i gotovo. Građani bi trebalo da utiču na formiranje cijena, ali ko nas pita?! Zato ima vlast koja ne pita mene ništa", žali se penzioner Milutin Blagojević.
"To su najvažnije usluge koje građani dobijaju, a nemaju nikakav uticaj na njih. Ugovori se potpisuju, građani ne znaju šta potpisuju, cene se formiraju takođe bez znanja građana. Ne kažem da se radi nezakonito, ali mislim da građani treba da budu direktno uključeni u formiranje cena", smatra Snežana Šešlija, predsjednica dobojskog Udruženja potrošača, te dodaje da se od 360 pritužbi građana, 90 procenata odnosi na komunalne usluge.
Upravo zbog toga u ovdašnjem Udruženju potrošača namjeravaju da pojedina komunalna preduzeća "natjeraju" da formiraju savjetodavna tijela u kojima bi jedan član zastupao interese potrošača.
"Akcenat imamo na 'Vodovodu', 'Gradskoj toplani', te na Direkciji za izgradnju i razvoj grada, zatim tu su telefonske i usluge 'Pošta Srpske', kao i odvoz i deponovanje smeća", kaže Šešlija.
Većina komunalnih preduzeća, koja se nisu odazvala na jučerašnju konferenciju pod nazivom "Primjena Zakona o zaštiti potrošača - usluge od opšteg ekonomskog interesa", koju je organizovalo Udruženje potrošača, u konačnu cijenu svojih usluga često ukalkulišu i troškove dostave računa putem "Pošta Srpske".
"Naravno da će neko u kalkulaciju svoje cijene uključiti i cijenu dostave računa, ali ne treba posebno da izdvaja na računu, ne treba da bude kao odvojena stavka, već će kroz kubik vode ili kroz impuls uključiti u kalkulaciju i taj trošak", navodi Snježana Martić, izvršni direktor za poštanski saobraćaj "Pošta Srpske".
U Udruženju potrošača ističu da ispostavljeni račun mora biti besplatan, sve drugo je protivzakonito, a troškovi dostave računa ne smiju biti na štetu potrošača, i komunalna preduzeća moraju drugačije da te troškove regulišu.