IAB AdEx 2017. istraživanje predstavljeno na Digital Day, pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini iznosila 29,4 miliona evra. Prema podacima koje je izneo Rade Tričković iz kompanije Httpool, vrednost tržišta digitalnog marketing u Srbiji protekle godine dostigla je brojku od 29,48 miliona evra, dok je udeo online oglašavanja u ukupnom marketinškom zbiru između 15 i 20 odsto. Tričković posebno napominje da nove statistike svakako jesu ohrabrujuće i bolje nego one iz 2016. godine, te napominje da je Srbija i dalje daleko od razvijenih zemalja Zapadne Evrope. Rast tržišta digitalnog marketinga iznosio čak 25,2 odsto i, kako je rečeno na konferenciji, trebalo bi da raste ne bi li se približilo evropskom proseku. Zanimljivo je napomenuti da se od 2010. godine do danas konstantno beleži stopa rasta tržišta oglašavanja u zemljama regiona, više nego u drugim državama Evrope.
IAB AdEx 2017. istraživanje predstavljeno na Digital Day, pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini iznosila 29,4 miliona evra.
Prema podacima koje je izneo Rade Tričković iz kompanije Httpool, vrednost tržišta digitalnog marketing u Srbiji protekle godine dostigla je brojku od 29,48 miliona evra, dok je udeo online oglašavanja u ukupnom marketinškom zbiru između 15 i 20 odsto, piše Netokracija.
Tričković posebno napominje da nove statistike svakako jesu ohrabrujuće i bolje nego one iz 2016. godine, te napominje da je Srbija i dalje daleko od razvijenih zemalja Zapadne Evrope.
Rast tržišta digitalnog marketinga iznosio čak 25,2 odsto i, kako je rečeno na konferenciji, trebalo bi da raste ne bi li se približilo evropskom proseku.
Zanimljivo je napomenuti da se od 2010. godine do danas konstantno beleži stopa rasta tržišta oglašavanja u zemljama regiona, više nego u drugim državama Evrope. Ovo je svakako razumljivo s obzirom na to da su u pitanju već razvijena tržišta koja su ranije dostigla i usvojila određene standarde.
Vrednost ‘mobile’ oglašavanja 12,99 miliona evra
Ako se vratimo na brojke sa AdEx 2017. istraživanja, videćemo da je display kao širok pojam online oglašavanja porastao za 26 odsto, zabeleživši vrednost od 21,2 miliona evra. Paid for search kategorija vredela je 4,21 milion uz rast od 22 odsto, dok je classified and directories sektor zabeležio vrednost od 3,14 miliona i 19 odsto rasta.
Ukoliko pogledamo na Local display deo, evidentan je rast u 2017. godini od 6,1 odsto (vrednost 9,7 miliona evra), a kako Tričković kaže, na ovu brojku su u velikoj meri uticale političke kampanje ali i standardizacija na mobile-u koja je povećala potrošnju ali i rast native oglašavanja.
Na osnovu pomenutog istraživanja, potrošnja na mobile oglašavanja iznosila je 12,99 miliona evra, online video je vredeo 3,53 miliona dok se social media kategorija zaustavila na 5,6 miliona evra, uz napomenu da su sve kategorije imale zadovoljavajući rast.
Na samom kraju, Rade je izneo neke od ključnih stvari kada se rezimira čitavo istraživanje za prošlu godinu, a to su svakako ukupna vrednost digitalnog marketinga, snažan rast mobile oglašavanja, te da Local display i dalje drži veliki deo investicija u digitalnom marketingu sa ukupnim udelom od 32,7 odsto.
Kompletno AdEx istraživanje za 2017. godinu biće uskoro dostupno na zvaničnom sajtu IAB Serbia.