Zakon o bezbednosti saobraćaja predviđa obaveznu registraciju traktora svake godine, što do njegovog usvajanja pre dve godine nije bila praksa. Poljoprivrednici, njihova udruženja i političke partije slažu se u tome da je potrebno stvoriti uslove za bezbedan saobraćaj, ali i proizvođačima hrane skinuti nepotrebne namete. Traktor je domaćinstvu oruđe za rad, a automobil je luksuz. Zato nije logično da se prema istom principu registruju. Na tu nelogičnost upozoravano je od samog usvajanja Zakona o bezbednosti saobraćaja. Tehnički pregled i polisa osiguranja treba da budu obavezni, a da registracija bude trajna. Kada je reč o kombajnima, tehničku ispravnost treba proveravati na pola godine, s obzirom na to da oni rade od juna do novembra.
Zakon o bezbednosti saobraćaja predviđa obaveznu registraciju traktora svake godine, što do njegovog usvajanja pre dve godine nije bila praksa.
Poljoprivrednici, njihova udruženja i političke partije slažu se u tome da je potrebno stvoriti uslove za bezbedan saobraćaj, ali i proizvođačima hrane skinuti nepotrebne namete.
Traktor je domaćinstvu oruđe za rad, a automobil je luksuz. Zato nije logično da se prema istom principu registruju. Poljoprivrednik u Zmajevu i zamenik predsednika Kluba paora 100P+ Žarko Kobilarov kaže da su na tu nelogičnost upozoravali od samog usvajanja Zakona o bezbednosti saobraćaja.
"Moj i stav Kluba je da tehnički pregled i polisa osiguranja budu obavezni, a da registracija bude trajna. Kada je reč o kombajnima, tehničku ispravnost treba proveravati na pola godine, s obzirom na to da oni rade od juna do novembra", rekao je za Radio-televiziju Vojvodine Kobilarov.
Na neophodnu izmenu Zakona o bezbednosti u saobraćaju od nedavno ukazuju i političke partije. S tim u vezi Liga socijaldemokrata Vojvodine je u više od 200 mesta širom Vojvodine sakupila preko 30 hiljada potpisa podrške inicijativi da Zakon hitno bude izmenjen. Narodni poslanik Aleksandra Jerkov očekuje da se to ubrzo i desi.
"LSV je napravila predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Njime smo predvideli da se ukine obavezna godišnja registracija traktora i da se oni registruju samo jednom. Za ovaj predlog smo dobili podršku i Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva unutrašnjih poslova. Zbog toga očekujemo da na prvoj narednoj sednici Skupštine ovaj naš predlog bude i usvojen", ističe Jerkovljeva.
Stručnjak na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu Lazar Savin kaže da je najmanje što se može učiniti, kada je reč o bezbednosti u saobraćaju traktora i mobilnih sistema u poljoprivredi, tehnički pregled jednom godišnje. On smatra da bi i pri tom trebalo pomoći poljoprivrednicima.
"Najednostavnije je da se tehnički pregled obavi u selu gde se traktori nalaze. Tako bi odziv poljoprivrednika bio veći. Ono što može da bude problem jeste cena tehničkog pregleda i registracije. Zato bi ih trebalo smanjiti kako bi se većina poljoprivrednika odlučila da proveri ispravnosti svojih traktora i mobilnih sistema", kaže Savnin.
Dok Zakon o bezbednosti saobraćaja ne bude izmenjen, proljoprivrednici prilikom registracije za takse treba da izdvoje 2.500 dinara i za tehnički pregled i osiguranje po 1.500 dinara, što je ukupno 5.500 dinara. To je orijentacioni iznos koji zavisi od kubikaže traktora.