Paori za trajnu registraciju traktora

Bez autora
Nov 03 2011

Zakon o bezbednosti saobraćaja predviđa obaveznu registraciju traktora svake godine, što do njegovog usvajanja pre dve godine nije bila praksa. Poljoprivrednici, njihova udruženja i političke partije slažu se u tome da je potrebno stvoriti uslove za bezbedan saobraćaj, ali i proizvođačima hrane skinuti nepotrebne namete. Traktor je domaćinstvu oruđe za rad, a automobil je luksuz. Zato nije logično da se prema istom principu registruju. Na tu nelogičnost upozoravano je od samog usvajanja Zakona o bezbednosti saobraćaja. Tehnički pregled i polisa osiguranja treba da budu obavezni, a da registracija bude trajna. Kada je reč o kombajnima, tehničku ispravnost treba proveravati na pola godine, s obzirom na to da oni rade od juna do novembra.

Paori za trajnu registraciju traktoraZakon o bezbednosti saobraćaja predviđa obaveznu registraciju traktora svake godine, što do njegovog usvajanja pre dve godine nije bila praksa.

Poljoprivrednici, njihova udruženja i političke partije slažu se u tome da je potrebno stvoriti uslove za bezbedan saobraćaj, ali i proizvođačima hrane skinuti nepotrebne namete.

Traktor je domaćinstvu oruđe za rad, a automobil je luksuz. Zato nije logično da se prema istom principu registruju. Poljoprivrednik u Zmajevu i zamenik predsednika Kluba paora 100P+ Žarko Kobilarov kaže da su na tu nelogičnost upozoravali od samog usvajanja Zakona o bezbednosti saobraćaja.

"Moj i stav Kluba je da tehnički pregled i polisa osiguranja budu obavezni, a da registracija bude trajna. Kada je reč o kombajnima, tehničku ispravnost treba proveravati na pola godine, s obzirom na to da oni rade od juna do novembra", rekao je za Radio-televiziju Vojvodine Kobilarov.

Na neophodnu izmenu Zakona o bezbednosti u saobraćaju od nedavno ukazuju i političke partije. S tim u vezi Liga socijaldemokrata Vojvodine je u više od 200 mesta širom Vojvodine sakupila preko 30 hiljada potpisa podrške inicijativi da Zakon hitno bude izmenjen. Narodni poslanik Aleksandra Jerkov očekuje da se to ubrzo i desi.

"LSV je napravila predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Njime smo predvideli da se ukine obavezna godišnja registracija traktora i da se oni registruju samo jednom. Za ovaj predlog smo dobili podršku i Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva unutrašnjih poslova. Zbog toga očekujemo da na prvoj narednoj sednici Skupštine ovaj naš predlog bude i usvojen", ističe Jerkovljeva.

Stručnjak na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu Lazar Savin kaže da je najmanje što se može učiniti, kada je reč o bezbednosti u saobraćaju traktora i mobilnih sistema u poljoprivredi, tehnički pregled jednom godišnje. On smatra da bi i pri tom trebalo pomoći poljoprivrednicima.

"Najednostavnije je da se tehnički pregled obavi u selu gde se traktori nalaze. Tako bi odziv poljoprivrednika bio veći. Ono što može da bude problem jeste cena tehničkog pregleda i registracije. Zato bi ih trebalo smanjiti kako bi se većina poljoprivrednika odlučila da proveri ispravnosti svojih traktora i mobilnih sistema", kaže Savnin.

Dok Zakon o bezbednosti saobraćaja ne bude izmenjen, proljoprivrednici prilikom registracije za takse treba da izdvoje 2.500 dinara i za tehnički pregled i osiguranje po 1.500 dinara, što je ukupno 5.500 dinara. To je orijentacioni iznos koji zavisi od kubikaže traktora.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik