Dok su mnoge druge kompanije poput Fejsbukove “majke”, Meta Platforms, od početka godine oslabile čak 70%, Epl jedva da je osetio krizu tržišta.
Čak i moćne kompanije poput Guglovog matičnog Alfabeta i Amazona su od tada znatno opadale i imaju trend slabjljenja. Gugl je, na primer, izgubio otprilike 37% tržišne vrednosti, a Amazon je još više pao, čak 50%. Epl stoga sada vredi više od nekih od najvećih kompanija na planeti, uključujući zbirnu vrednost Gugla, Amazona, Tesle i Volmarta, prenosi Investitor.
Šta to Epl radi drugačije? Kompanija pre svega ne izbacuje velike brojke o zaradi, ali ispunjava očekivanja ili samo objavljuje manje promašaje. Guglov profit je pao 27% u trećem kvartalu, a Amazon je imao slabe smernice i pad neto prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Ali važniji bi mogao biti Eplov masivni program otkupa deonica. Kompanija je otkupila svoje deonice u vrednosti od skoro 90 milijardi dolara u fiskalnoj 2022. Epl je potrošio preko 550 milijardi dolara na otkup deonica od početka programa u fiskalnoj 2013, u poređenju sa 0 dolara koje je Amazon potrošio na otkupe i samo oko 15 milijardi dolara za Gugl.
Ali, plime i oseke se smenjuju. Gugl je nedavno najavio program otkupa deonica od skoro 70 milijardi dolara za 2023, nakon što je shvatio “tajnu uspeha” Eplovog programa. U međuvremenu, neki procenjuju da će Eplov otkup usporiti kako dividende nastave da rastu, otkup deonica postaje sve skuplji, a profit potencijalno pada zbog recesije.
To bi moglo da znači da će Eplov pobednički niz usporiti, dok bi mu se mogao približiti Gugl. Ali ova teorija ne uzima u obzir pad profitabilnosti i neto prihoda za te deonice.