U proteklim godinama Portugal se razvio u najvećeg evropskog proizvođača bicikala pretekavši konkurenciju iz mnogo veće Njemačke i Italije. Tajna leži u kombinaciji tradicije, know-howa i niskih plata.
Bicikli s okvirom od bambusa ili super lagani trkaći bicikli s okvirom od karbona i najlakšim sjedalom na svijetu od samo 35 grama, ali i najnormalniji bicikli za svakodnevicu, sve se to proizvodi u Portugalu, zemlji koja se posljednjih godina popela na poziciju najvećeg proizvođača bicikala u Evropi.
- Mi smo 2021. izvezli bicikle i opremu vrijedne 600 miliona eura, a ove godine će ih biti još više, kaže Gil Nadais, glavni sekretar portugalskog udruženja proizvođača bicikala Abimota.
Od 2020. Portugal, zemlja koja baš i ne pada odmah na pamet kada se pomisli na bicikle, u međuvremenu je postao najveći proizvođač bicikala u Evropi, a prednost pred konkurentima iz Italije i Njemačke bi se u budućnosti mogla i dodatno povećati.
- Solidni know-how, inovativnost, kvalitetna i povoljna radna snaga i fleksibilnost: to su glavni razlozi za iznenađujući uspjeh portugalske industrije bicikala, kaže Nadais.
Filip Mota, direktor proizvođača bicikala Incycles iz srednjoportugalskog gradića Anaide, jedan je od nositelja ovog uspjeha. No, čak je i njega iznenadio ovaj uzlet Portugala. Od 2009. se broj zaposlenih u njegovom poduzeću povećao s 40 na 300. Ove godine Incycles će proizvesti 250.000 bicikala vrijednih 80 miliona eura.
Rast
Predviđa se daljnji godišnji rast od 30 posto i to zahvaljujući velikoj potražnji za električnim biciklima. I u, sve unosnijem, sektoru biciklističke opreme, mnogo komponenti dolazi iz Portugala.
- Mnoge sjedalice za djecu, okviri i vilice od karbona, sjedala ili oprema za teretne bicikle dolaze iz Portugala a da kupci toga svjesni, ponosno govori Nadais.
Gradić Anadia uskoro bi mogao postati ne samo biciklistička metropola Portugala nego i cijele Evrope.