Nemačka vlada odobrila je danas kineskoj kompaniji Kosko kupovinu 24,9 odsto udela u jednom od tri terminala logističke kompanije HHLA u najvećoj nemačkoj luci u Hamburgu.
Ovo je manji udeo od prvobitne ponude kineskog brodarskog giganta koji je želeo da preuzme 35 posto udela, i ne daje Koskou pravo glasa u upravljanju ili strateškim odlukama, prenosi Rojters. Kompromis je postignut uprkos znatnom političkog otporu protiv učešća Koskoa u nemačkoj luci i dolazi nedelju dana uoči najavljene posete kancelara Olafa Šolca Kini.
Kosko nije odmah odgovorio na zahtev Rojtersa za komentarom. Jedan izvor iz nemačke vlade rekao je britanskoj agenciji da je kineska kompanija prihvatila dogovor.
Kompanija HHLA, koja je u većinskom vlasništvu grada Hamburga i jedan od glavnih korisnika hamburške luke, nije imala komentar. Nemačka logistička firma, suočena sa žestokom međunarodnom konkurencijom, želela je da prvobitnim dogovorom o prodaji 35 posto udela veže svog dugogodišnjeg klijenta u brodskom transportu za luku Hamburg.
Međutim, bolno iskustvo s preteranom zavisnošću od ruskog gasa promenilo je stav nemačke vlade prema stranim strateškim investicijama, navodi Rojters. Ministar ekonomije Robert Habek bio je među političarima koji su rekli da Nemačka treba da izbegava kineska ulaganja u kritičnu infrastrukturu ako je moguće.
S druge strane, pristalice sporazuma HHLA kažu da će on omogućiti Hamburgu, gde je Šolc bio gradonačelnik sedam godina, da održi korak s rivalskim lukama koje se takođe bore za udeo u kineskom trgovanju i od kojih su neke delimično u vlasništvu Koskoa, prenosi Tanjug.