Nakon višemjesečnih mukotrpnih pregovora, uprave proizvođača automobila Renaulta i Nissana potvrdile su veliku promjenu odnosa u 24-godišnjem partnerstvu, javlja francuska novinska agencija AFP.
Renault će smanjiti svoj udio u Nissanu s 43,4% na 15%, a potonji će preuzeti 15% udjela u Renaultovom poslu električnih vozila Ampere.
Dvije tvrtke također su najavile zajedničke projekte u Latinskoj Americi, Indiji i Europi za izradu vozila u rasponu od polukamiona do SUV-ova i električnih kombija.
U Renaultu su obnovljeni dogovor potvrdili u nedjelju, a u Nissanu danas, točno tjedan dana nakon službene objave novog dogovora.
Sporazumom dva proizvođača automobila "otvaraju novo poglavlje u svom partnerstvu", objavile su danas tvrtke.
Renault neće odmah prodati preostalih 28,4 posto udjela u Nissanu, već će te dionice prenijeti na francuski fond koji je navodno "neutralizirao" glasačka prava za većinu odluka, ali ekonomska prava (dividende i prihod od prodaje dionica) ) da je prodaja tih dionica i dalje u potpunosti išla u korist grupe Renault.
Oni će biti prodani kada to bude "komercijalno opravdano" za Renault, pri čemu će Nissan imati pravo prvenstvene ponude, navodi AFP.
Partnerstvo između Renaulta i Nissana počelo je 1999. godine kada je Renault spasio Nissan od bankrota. U alijansu se 2016. uključio i japanski Mitsubishi koji je također bio u problemima. Nissan je preuzeo 34 posto udjela u ovoj tvrtki.
Odnosi u savezu pogoršali su se 2018. godine nakon uhićenja prvog čovjeka Nissana Carlosa Ghosna pod optužbom za zlouporabu sredstava kompanije, pranje novca i korupciju. Ghosn, koji je iz Japana pobjegao u Libanon, od početka postupka inzistira da je žrtva zavjere za sprječavanje bliže integracije trija proizvođača automobila.
Razgovori o promjeni saveza bili su iza zatvorenih vrata, ali izvori su otkrili da se Nissan i Mitsubishi protive Renaultovom planu za partnerstvo s kineskim Geelyjem zbog zabrinutosti za zaštitu intelektualnog vlasništva.
Renault, koji ima tvornicu i u Novom Mestu, najavio je podjelu poslovanja na tvrtku Ampere, posvećenu razvoju električnih automobila i pripadajuće infrastrukture, te posebnu tvrtku koja bi razvijala benzinska, dizelska i hibridna vozila u partnerstvu s Geely.
Analitičari su opisali obnovu partnerstva kao način izgradnje povjerenja između dva proizvođača automobila, posebno nakon skandala s Ghosnom.
U današnjoj zajedničkoj izjavi naveli su kako obnova "utire put obnovi i jačanju 24-godišnjeg partnerstva, stvaranju novog agilnog duha i iskorištavanju pionirskih tehnologija sve tri članice saveza", prenosi AFP.