Očigledno je da je kompanija Tesla vrlo zauzeta, i to do te mere da proizvođač električnih automobila ne može da se "bakće" ni sa međunarodnim granicama. Izgleda da kompanija sada ima svoju sopstvenu traku na američko-meksičkoj granici.
O ekskluzivnoj saobraćajnici prvo je izvestio Blumberg, a sada je isto potvrdio i predstavnik Meksičke korporacije za razvoj granične zone Nuevo Leona u telefonskom razgovoru, piše portal Gizmodo.
Znak ukrašen Teslinim logom velikim slovima sada se nalazi iznad jedne od traka na meksičkoj strani graničnog prelaza Kolumbija-Solidarnost, koji se proteže duž Rio Granda između meksičke države Nuevo Leon i okruga Veb u Teksasu.
Saobraćajna traka je namenjena dobavljačima kompanije Tesla kako bi mogli brže da prelaze granicu i izbegnu čekanja, rekao je za Blumberg ministar ekonomije Nuevo Leona, Ivan Rivas.
- To je bio jednostavan podsticaj, rekao je Rivas Blumbergu dodajući da "ono što želimo je prelaz koji je mnogo brži i efikasniji. I možda će u budućnosti postojati traka za druge kompanije kao što postoji za Teslu."
Rivas i drugi meksički zvaničnici, kao ni kompanija Tesla, nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar.
Međutim, Gizmodo je uspeo da stupi u kontakt sa američkom Carinom i graničnom patrolom (CBP). Službenik za štampu u CBP za južni Teksas, Rik Pauza, u početku nije znao za novu Teslinu traku na graničnom prelazu.
On je istakao i to da bi ga Zakon o zaštiti poslovni tajni mogao da spreči da razgovara o bilo kakvim detaljima o tome, ako ih je imao.
U naknadnoj poruci, Pauza je naveo i sledeće:
"CBP ne sme da govori u ime Vlade Meksika ili bilo čega na meksičkoj strani Međunarodnog prelaza Kolumbija-Solidarnost.
On je dalje pojasnio da na severnoj strani granice u SAD ne postoji namenska traka za putnička vozila. Dakle u najmanju ruku, izgleda da samo meksička strana graničnog prelaza Tesli daje poseban tretman.
Najmanje 6 Teslinih dobavljača nalazi se u Nuevo Leonu, što je povećanje u odnosu na period pre 2021. godine kada ih nije bilo uopšte, rekao je Rivas za Blumberg. Ali, nejasno je da li je traka samo za dobavljače. Slika prelaza koju je objavio Blumberg prikazuje putnički SUV koji prolazi kroz Teslinu traku. Dakle, da li je namenski prelaz i za zaposlene u Tesli? Šta je sa ljudima koji jednostavno voze Tesline automobile? Koju vrstu verifikacije koriste da bi se prošlo kroz tu traku? Sve je to nejasno.
Granični prelaz Kolumbijski most solidarnosti nalazi se u ruralnom području oko 20 milja vožnje severozapadno od mnogo prometnijeg prelaza "Svetski trgovinski most u Laredu" u Teksasu. U vreme najvećeg saobraćaja na strani prelaza kojim upravljaju SAD, standardno čekanje komercijalnih vozila na mostu Kolumbija je 22 minuta, prema podacima CBP-a. Za vozila u programu FST, to prosečno vreme čekanja pada na samo 8 minuta. Za sada nema konkretnih podataka za Teslinu traku.
Prošle godine, Ilon Mask je preselio sedište kompanije iz Palo Alta u Kaliforniji u Ostin u Teksasu. Iako fabrika Teksas Tesla naizgled ne posluje baš najbolje, Mask je istrajao na novoj lokaciji. Nedavno je otišao toliko daleko da je podneo zahtev za dozvolu izgradnje podzemnog tunela za privatni prevoz ispod tog objekta.