Udruženje Ravnopravni potrošač iz Novog Sada najavilo je danas da će u narednom periodu istraživati kako kompanije i lokalna samouprava komuniciraju s kupcima i građanima, kroz projekat "Proaktivni potrošač". Potrošači moraju aktivnije da se uključe u sticanje znanja o svojim pravima i obavezama, jer se u suprotnom priča samo o problemima i to tek onda kada oni nastanu. Potrošač mora da bude uključen u proces donošenja odluka i kreiranja usluga i cena, kao i da zna kako te usluge da koristi, jer se u suprotnom o tome priča samo onda kada je potrebna žalba ili reklamacija. Zbog takvih propusta biće sproveden niz istraživanja u nekoliko gradova Vojvodine, a rezultati će biti korišćeni kao primer i uputstvo za pokretanje aktivnijeg dijaloga pružaoca usluga i nadležnih u lokalnim samoupravama s potrošačima.
Udruženje Ravnopravni potrošač iz Novog Sada najavilo je danas da će u narednom periodu istraživati kako kompanije i lokalna samouprava komuniciraju s kupcima i građanima, kroz projekat "Proaktivni potrošač".
Kako su objasnili predstavnici udruženja na konferenciji za novinare, potrošači moraju aktivnije da se uključe u sticanje znanja o svojim pravima i obavezama, jer se u suprotnom priča samo o problemima i to tek onda kada oni nastanu.
"Potrošač mora da bude uključen u proces donošenja odluka i kreiranja usluga i cena, kao i da zna kako te usluge da koristi, jer se u suprotnom o tome priča samo onda kada je potrebna žalba ili reklamacija", kazala je stručna saradnica na projektu Jovanka Nikolić.
Nikolićeva je rekla da će zbog takvih propusta biti sproveden niz istraživanja u nekoliko gradova Vojvodine, a rezultati će biti korišćeni kao primer i uputstvo za pokretanje aktivnijeg dijaloga pružaoca usluga i nadležnih u lokalnim samoupravama s potrošačima.
"Član 92 Zakona o zaštiti potrošača obavezuje one koji nude robu i usluge da moraju imati besplatne i dostupne kontakt linije za žalbe i informacije o proizvodima. To je ono osnovno što svi treba da imaju, a istraživaćemo i kako oni komuniciraju sa građanima, kako ih informišu i kako donose odluke", dodala je Nikolićeva.
Predstavnica udruženja Ravnopravni potrošač Borislava Dejanović rekla je da su istraživanja u okviru projekta značajna za kvalitet svakodnevnog života građana, a istovremeno je to oblast u kojoj oni imaju najmanji uticaj.
"Kupac nema mnogo mogućnosti za izbor ponuđača usluga, a u Srbiji su veoma prisutni monopoli čijom zloupotrebom se nanosi šteta korisnicima usluga, koji smo zapravo svi mi", dodala je Dejanovićeva.
Projekat sprovodi udruženje Ravnopravni potrošač iz Novog Sada s udruženjem Košava iz Vršca, a uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu.