Pod okriljem Agencije za privatizaciju nalazi se još tačno 572 preduzeća, koja upošljavaju 86.559 radnika. Novi zakon o privatizaciji, čiji je radni nacrt Ministarstvo za privredu upravo objavilo, konačno bi trebalo da stavi tačku na sudbinu ovih i još 543 firme u stečaju, čiji je zvanični stečajni upravnik Agencija za privatizaciju. Krajnji rok je poslednji dan decembra 2014. godine. Oni koji do tada ne pronađu novog gazdu, idu u stečaj i likvidaciju. Po novom zakonu, privatizacija se obavlja prodajom kapitala, a u izuzetnim slučajevima, prodajom imovine. Ukoliko nije moguće izvršiti prodaju kapitala i imovine, prethodno se sprovodi postupak restrukturiranja, po pravilima unapred pripremljenog plana reorganizacije UPPR, u skladu sa zakonom koji uređuje stečaj.
Pod okriljem Agencije za privatizaciju nalazi se još tačno 572 preduzeća, koja upošljavaju 86.559 radnika. Novi zakon o privatizaciji, čiji je radni nacrt Ministarstvo za privredu upravo objavilo, konačno bi trebalo da stavi tačku na sudbinu ovih i još 543 firme u stečaju, čiji je zvanični stečajni upravnik Agencija za privatizaciju.
Krajnji rok je poslednji dan decembra 2014. godine. Oni koji do tada ne pronađu novog gazdu, idu u stečaj i likvidaciju.
Po novom zakonu, privatizacija se obavlja prodajom kapitala, a u izuzetnim slučajevima, prodajom imovine.
- Ukoliko nije moguće izvršiti prodaju kapitala i imovine, prethodno se sprovodi postupak restrukturiranja, po pravilima unapred pripremljenog plana reorganizacije UPPR, u skladu sa zakonom koji uređuje stečaj - navodi se u nacrtu zakona.
Novost je što momentom usvajanja UPPR, svi zaposleni dobijaju otkaze, a prestaje da važi i kolektivni ugovor o radu. Ovakvim planom restrukturiranja mora da se predvidi povezivanje staža svim zaposlenima na nivou minimalnih zarada i isplata svih zaostalih minimalnih zarada, kao što se i predviđa novim rešenjima za firme u stečaju.
Privatizacija će, ubuduće, moći da se sprovodi kroz dokapitalizaciju, zajednično ulaganje, kupovinu kapitala i zajedničko upravljanje. Zakon dozvoljava mogućnost kombinacije ovih metoda u jednom preduzeću.
Novim zakonom je predviđeno da kupac kapitala i imovine kroz privatizaciju, bez obzira na to da li je reč o preduzeću ili pojedincu, ne može da potiče sa takozvanih of-šor zona. Takođe, kada strana firma kupuje domaću, Agencija za privatizaciju ne može da je proda dok ne „upozna“ krajnjeg vlasnika u lancu. Ovo bi, prema zamisli zakonodavca, trebalo da spreči pojavu kupaca koji će u privatizaciju ulaziti sa prljavim novcem i onim stečenim kroz korupciju. Takođe, kupci ne mogu da budu strane firme kojima upravljaju građani Srbije, što se uglavnom odnosi na investicione fondove.
Inače, za sve kupce važi pravilo da Agenciji za privatizaciju obavezno dostave svoje završne račune za poslednje tri godine, uz podatke o bonitetu, koji obuhvataju tržišno učešće, organizaciju strukturu, delatnosti, upravu...
- Zakon o privatizaciji će onemogućiti da se ponove situacije koje su dovele do netransparentne vlasničke strukture preduzeća - objašnjava Aleksandar Stevanović, savetnik ministra privrede.
- Agencija za privatizaciju će morati da profunkcioniše, biće više odgovornosti i neće se više tolerisati nezainteresovanost i nekompetentnost.