Kad su svi mislili da će tržište automobila početi da se oporavlja posle leta, koje je bilo bez značajne prodaje, stigao je pravi šok - u septembru je prodato manje od 1.700 vozila, što je najlošiji rezultat u poslednjih deset godina. Formule više nema, kažu prodavci. Čak i oni koji nude plaćanje bez kamate na tri ili pet godina, loše prolaze na tržištu. Loša situacija nosi i nove otkaze, pa će do Nove godine biti otpušteno oko 500 radnika, a mnoge firme moraće u stečaj. Rezultati govore da najbolje ipak prodaju "Škoda" i "Fijat". Međutim, ima marki koje za mesec dana nisu uspele da prodaju nijedan automomobil. Prodaja popularnih automobila sada je sa trocifrene prešla na dvocifrenu, što se nije desilo u poslednjih 10 godina. "Škoda" je niskim cenama postala pravi lider na tržištu i u septembru prodala skoro 50 vozila više nego "Fijat".
Nikad manja prodaja automobila u Srbiji. Uvoznici nude staro za novo, ne pomažu ni beskamatni krediti. Rezultati govore da najbolje ipak prodaju "Škoda" i "Fijat". Međutim, ima marki koje za mesec dana nisu uspele da prodaju nijedan automomobil.
Kad su svi mislili da će tržište automobila početi da se oporavlja posle leta, koje je bilo bez značajne prodaje, stigao je pravi šok - u septembru je prodato manje od 1.700 vozila, što je najlošiji rezultat u poslednjih deset godina.
Formule više nema, kažu prodavci. Čak i oni koji nude plaćanje bez kamate na tri ili pet godina, loše prolaze na tržištu. Loša situacija nosi i nove otkaze, pa će do Nove godine biti otpušteno oko 500 radnika, a mnoge firme moraće u stečaj.
Rezultati govore da najbolje ipak prodaju "Škoda" i "Fijat". Međutim, ima marki koje za mesec dana nisu uspele da prodaju nijedan automomobil. Prodaja popularnih automobila sada je sa trocifrene prešla na dvocifrenu, što se nije desilo u poslednjih 10 godina. "Škoda" je niskim cenama postala pravi lider na tržištu i u septembru prodala skoro 50 vozila više nego "Fijat".
Milenko Kostić, predsednik i vlasnik "Auto-Čačka" kaže da je tajna poštovanje kupaca i dobra servisna mreža.
"Mi u 'Fijatu' smo zadovoljni učinkom na tržištu ove godine planiramo da uzmemo trećinu tržišta, 'Fijat 500L' uz dobre kredite dostupan je svima. Nadamo se da će novi modeli 'living' i 'traker' takođe biti dobro primljeni na tržištu", kaže komercijalni direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Džeri Klark.
Uvoznici kažu da država nije puno uradila na poboljšanju prodaje. Još prošle godine su tražili sistem zamene automobila "staro za novo", gde bi se PDV plaćao na razliku u ceni novog starog vozila.
Milan Vukasović iz "Verano motorsa" kaže da se postavlja pitanje da li će država na taj način ubrati dovoljnu masu PDV-a.
"Mi mislimo da ukoliko idemo na veći obim, volumem, da će se ukupna masa PDV-a uklopiti u tu računicu", kaže Vukasović.
Ima onih koji prodaju luksuznu robu i nemaju mnogo problema u plasmanu. U svetlu ekonomskih događaja, čak 10 kupaca opredelilo se za novi "mercedes s klase", koji košta u proseku od 100 do 150 hiljada evra.
Direktor "Mercedes Benc - Srbija i Crna Gora" Rolf Jirgen Zajerle kaže da se drže maksime da će prodaja početi kada privreda počne da radi i kada počnemo da kupujemo njihove autobuse i kamione.
"Trenutno marljivo radimo na podsticanju investicija u vašoj zemlji i oživljavanju vaših fabrika", napominje Zajerle.
Stručnjaci "Mercedesa" su u pravu. Od početka godine je prodato jedva stotinak novih autobusa i kamiona, što govori da je privreda u krizi. Oni su spremni za zajedničko investiranje i kao potencijalne partnere vide "Ikarbus" i pribojski "FAP".