Vozilima budućnosti neophodni "pametni" putevi

Bez autora
Nov 28 2013

Današnja novoproizvedena vozila mnogo više štite ljudske živote nego što je to bio slučaj pre desetak godina. Do 2025. godine, polovina vozila na putevima Evrope biće u mogućnosti da "čita" saobraćajne znakove i oznake na putu. Potreba za dobrim, doslednim saobraćajnim znakovima i oznakama na putu za vozače ostaje nepromenjena još od nastanka istorije motorizacije. Vozila, kao i vozači, neće funkcionisati dobro tamo gde su saobraćajni znakovi i oznake na putu izbledeli, nedosledni ili zbunjujući. To znači da dolazi kraj različitim vrstama slova, boja, veličina i oblika koji se viđaju čak i kod najjednostavnijih, međunarodno standardizovanih znakova bezbednosti, kao što su „STOP“ i „Prvenstvo prolaza“. Predstoji uvođenje standarda za širinu belih linija i količinu svetlosti koju oni reflektuju, odnosno označavanje završetka glavnih puteva. Neadekvatno održavanje i razlike u saobraćajnoj signalizaciji na putu predstavljaju glavnu prepreku za efektivnu upotrebu novih tehnologija u vozilima, kao što su upozorenje za prelaz u drugu traku i prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Vozilima budućnosti neophodni „pametni“ puteviDanašnja novoproizvedena vozila mnogo više štite ljudske živote nego što je to bio slučaj pre desetak godina. Do 2025. godine, polovina vozila na putevima Evrope biće u mogućnosti da "čita" saobraćajne znakove i oznake na putu.

Potreba za dobrim, doslednim saobraćajnim znakovima i oznakama na putu za vozače ostaje nepromenjena još od nastanka istorije motorizacije. Vozila, kao i vozači, neće funkcionisati dobro tamo gde su saobraćajni znakovi i oznake na putu izbledeli, nedosledni ili zbunjujući. To znači da dolazi kraj različitim vrstama slova, boja, veličina i oblika koji se viđaju čak i kod najjednostavnijih, međunarodno standardizovanih znakova bezbednosti, kao što su "STOP" i "Prvenstvo prolaza". Predstoji uvođenje standarda za širinu belih linija i količinu svetlosti koju oni reflektuju, odnosno označavanje završetka glavnih puteva.

Neadekvatno održavanje i razlike u saobraćajnoj signalizaciji na putu predstavljaju glavnu prepreku za efektivnu upotrebu novih tehnologija u vozilima, kao što su upozorenje za prelaz u drugu traku i prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Na konferenciji u Briselu, učestvovali su Komesar za saobraćaj EU, Sim Kalas, Predsednik FIA, Žan Tod i ključni subjekti iz ovog sektora. "Povezana" vozila mogu da omoguće vozačima pristup velikom broju informacija o saobraćajnim gužvama, nezgodama, radovima na putu, vremenskim prilikama i potencijalnim opasnostima. Vozila će tako međusobnu komunicirati i dostavljati jedna drugima upozorenja.

Predsedavajući EuroRAP – organizacije koja se bavi snimanjem i ocenjivanjem puteva, Džon Doson, i generalni sekretar Euro NCAP – organizacije koja testira bezbednosne karakteristike novih automobila, Mihel van Ratingen, ističu da je unapređena bezbednost vozila, kao npr. vazdušni jastuci, najznačajnija za smanjenja broja smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama na putevima u mnogim zemljama Evrope, u poslednjoj deceniji. Godišnje u svetu pogine ili bude teško povređeno 300.000 ljudi, što predstavlja gubitak od 2 odsto bruto nacionaolnog proizvoda.

Sa konferencije u Briselu, Međunarodna automobilska federacija (FIA), Evropska federacija za puteve (ERF), Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA), EuroRAP i Euro NCAP programi uputili su poziv EU i vladama zemalja da se snime glavni evropski putni pravci kako bi se ovi standardi ispunili.

Putevi koji se ne održavaju na odgovarajući način, nemaju adekvatnu saobraćajnu signalizaciju uzrok su brojnih saobraćajnih nezgoda sa poginulima, povređenima i velikom materijalnom štetom.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik