Inovacijski centar kineske grupacije Hisense u Velenju igra važnu ulogu na razini cijele grupacije, između ostalog, uz pomoć domaćeg znanja prisutni su na američkom tržištu.
Nakon akvizicije
Gorenja, Hisense je također postao jedna od samo tri tvrtke u svijetu
koje nude sveobuhvatan asortiman kućanskih aparata i potrošačke
elektronike. Hisense je prošle godine zabilježio 26,1 milijardu eura prihoda od
prodaje, a grupacija je dobrih 42 posto prihoda ostvarila izvan Kine. U
prvom polugodištu prihodi grupe porasli su za 15,6 posto na godišnjoj
razini, navodi Hisense. Kako je prije nekoliko dana u razgovoru s europskim novinarima u
sjedištu Hisensea u kineskom gradu Qingdao rekao potpredsjednik Hisense
International Jerry Liu, trenutno se osjeća hlađenje kineskog
gospodarstva. No, kako je istaknuo Liu, sve su industrije pogođene, ne
samo njihova. U ovom trenutku kineske vlasti potiču stanovništvo na
promjenu uređaja na energetski učinkovitije, što je, kaže, i prilika za
Hisense. Posljednjih godinu dana pad potražnje osjetio se i u Hisense Europe
sa sjedištem u Velenju. Ima zahlađenja ili stagnacije, a ni
makroekonomski pokazatelji nisu najoptimističniji, rekla je u razgovoru
sa slovenskim novinarima direktorica marketinga Hisense Europe Alenka
Potočnik Anžič. Liu je istaknuo kako Hisense posljednjih godina bilježi brzi rast,
čemu su pridonijela i brojna ulaganja u razvoj. Grupa ima 30 centara za
istraživanje i razvoj diljem svijeta, uključujući i jedan u Velenju u
Sloveniji, nakon što je 2018. godine preuzela tamošnju tvrtku Gorenje. Hisense je prije spajanja prodavao hladnjake, prodavali su nešto
perilica rublja, ali nisu imali program za kuhinje, objasnila je
Potočnik Anžič. „Na temelju činjenice da smo, naravno, jedini imali ozbiljnu
kompetentnost na globalnom tržištu u proizvodnji aparata za kuhanje,
stvoren je globalni kompetentni centar za razvoj aparata za kuhanje u
Europi, govorimo uglavnom o pećnicama i pločama za kuhanje", rekla je. Velenjski programeri također imaju veliku ulogu u razvoju kuhinjskih
aparata koje Hisense koristi na američkom tržištu, između ostalog
pomogli su u osnivanju Hisenseove tvornice u Meksiku, gdje proizvode
aparate za spomenuto tržište. “Amerikanci imaju sasvim druge kuhinjske aparate, te velike
štednjake, ali to je zapravo sve rezultat razvoja uglavnom slovenskih i
stranih kolega u centru Velenje”, rekla je. Istodobno, preuzimanje Gorenja omogućilo je Hisensu da postane jedna
od samo tri tvrtke u svijetu koja nudi sveobuhvatan asortiman kućanskih
aparata i potrošačke elektronike, dodala je Potočnik Anžič. Preostale
dvije tvrtke su južnokorejski Samsung i LG. Kako je istaknula Potočnik Anžič, s druge strane, preuzimanjem u Velenju dobili su proizvodnju televizora koju prije nisu imali. U Velenju se trenutno proizvodi nešto više od dva milijuna televizora
godišnje. Za usporedbu, tvornica u kineskom gradu Huangdao godišnje ih
proizvede oko 13 milijuna na 23 proizvodne linije. Između ostalog i
laserske televizore, gdje su prvi u svijetu razvili ovakav tip
televizora koji podržava 8K rezoluciju. Laserski televizori također su jedan od proizvoda kod kojih su jasno
vidljiva ulaganja Hisensa u istraživanje i razvoj. Posljednjih su godina
iz generacije u generaciju uspjeli smanjiti veličinu komponenti uređaja
za trećinu, objasnili su novinarima tijekom obilaska
istraživačko-razvojnog centra u gradu Qingdao. Hisens televizori imaju najveći tržišni udio u Japanu, Južnoj Africi,
Australiji i Sloveniji. Po tržišnom udjelu također su među tri najveća u
Njemačkoj, Italiji, Velikoj Britaniji, Kanadi, Meksiku i Srbiji, navode
iz grupe. Hisense jača vidljivost svojih brendova i proizvoda uz pomoć tzv ja
influenceri na društvenim mrežama. “Mi to dosta masovno koristimo s
različitih aspekata, jedan sa stajališta same promocije, a drugi u biti i
sa stajališta nekakve prezentacije proizvoda”, objasnila je Potočnik
Anžič. Prema njezinim riječima, po pitanju suradnje s influencerima, Hisense
Europe znatno se razlikuje od kineskih kolega, gdje je ovakav vid
promocije proizvoda raširen. Kako je Liu rekao na konferenciji za novinare, posebno vole raditi s
profesionalnim influencerima koji znaju prezentirati tehničke
karakteristike svojih proizvoda. Svoju vidljivost u svijetu Hisense jača i uz pomoć sportskih
događaja. Između ostalog, bili su sponzori posljednja tri europska
nogometna prvenstva i Svjetskog nogometnog prvenstva 2022. godine. Kroz ovu suradnju s Fifom i UEFA-om razvijaju se partnerski odnosi i
povećava vrijednost brenda i poslovanja, zapravo postoji i vrlo dobra
kompatibilnost, ocijenila je Potočnik Anžič. Prodaja televizora uvijek raste upravo tijekom europskih nogometnih
prvenstava, ove je godine u Hisensu u svibnju, lipnju i srpnju prodaja
bila 20 posto veća, pojasnila je.