Kompanija IKEA zainteresovana je da nastavi sa investiranjem na srpsko tržište, otvaranjem robne kuće i trgovačkog centra. Tačan datum početka gradnje zavisiće od pregovora o kupovini zemljišta i brzine završetka pravno-administrativnih procedura vezanih za dobijanje dozvola. Kroz saradnju sa domaćim proizvođačima nameštaja, IKEA u proteklih pet godina već je uložila oko tri miliona evra. Investicija u robnu kuću i tržni centar iznosiće između 250 i 300 miliona evra, što će omogućiti da se otvori i 2.000 novih radnih mesta u Srbiji. IKEA ne traži nikakav ekskluzivitet niti posebne uslove kada je u pitanju kupovina zemljišta za izgradnju robne kuće i trgovačkog centra, već je potrebno da se ispune predviđeni standardi i norme koje odgovaraju domaćim tržišnim kretanjima. Poznata švedska kompanija je već prisutna na tržištu Srbije, kroz dugoročnu saradnju sa domaćim proizvođačima nameštaja i direktna ulaganja u njihove proizvodne kapacitete.
Kompanija IKEA zainteresovana je da nastavi sa investiranjem na srpsko tržište, otvaranjem robne kuće i trgovačkog centra.
Tačan datum početka gradnje zavisiće od pregovora o kupovini zemljišta i brzine završetka pravno-administrativnih procedura vezanih za dobijanje dozvola, izjavila je danas menadžerka za odnose sa javnošću te kompanije Milena Vujičić.
Ona je u intervjuu Tanjugu navela da je, kroz saradnju sa domaćim proizvođačima nameštaja, IKEA u proteklih pet godina već uložila oko tri miliona evra.
Investicija u robnu kuću i tržni centar iznosiće između 250 i 300 miliona evra, što će omogućiti da se otvori i 2.000 novih radnih mesta u Srbiji, istakla je Vujičić.
Prema njenim rečima, IKEA ne traži nikakav ekskluzivitet niti posebne uslove kada je u pitanju kupovina zemljišta za izgradnju robne kuće i trgovačkog centra, već je potrebno da se ispune predviđeni standardi i norme koje odgovaraju domaćim tržišnim kretanjima.
Poznata švedska kompanija je već prisutna na tržištu Srbije, kroz dugoročnu saradnju sa domaćim proizvođačima nameštaja i direktna ulaganja u njihove proizvodne kapacitete.
"IKEA veruje u potencijale domaćih proizvođača i kvalitet njihovih proizvoda, saradnja sa domaćim kompanijama već godinama raste i planirano je da se takav trend održi i u budućnosti, izjavila je Milena Vujičić.
Ističući da su "ulaganja u podsticanje i unapređivanje proizvodnih kapaciteta domaćih proizvođača nameštaja dostigla oko tri miliona evra", ona je rekla da tome treba dodati da je vrednost ugovorenih poslova sa partnerima kao što je Simpo ove godine dostigla 15 miliona evra.
Na pitanje koje okolnosti u Srbiji smatra povoljnim za dolazak i poslovanje stranih kompanija, Vujičićeva je navela veličinu i perspektivu razvoja tržišta, kao i mogućnosti za unapređenje domaće proizvodnje.
"Postoje oblasti koje se mogu dodatno unaprediti i koje su još izazovi na koje nailazimo u Srbiji. To su u prvom redu sporost u donošenju odluka, nedovoljno razvijena infrastruktura, kao i komplikovana birokratija i nedefinisane administrativne procedure", rekla je ona.
"IKEA je veoma aktivna u nedavno ustanovljenoj Nordijskoj poslovnoj alijansi i mi se trudimo da, kroz saradnju sa drugim nordijskim kompanijama kao i sa domaćim privrednicima i državnim institucijama, podstaknemo inovativna rešenja i samim tim prevaziđemo postojeće izazove", istakla je predstavnica te kompanije.
Vujičić je naglasila da se uskoro može očekivati proširenje asortimana Simpa za izvozne potrebe kompanije IKEA, najavivši da će u oktobru početi proizvodnja dečijih krevetića.
Ona je dodala da se sa predstavnicima kompanije Simpo pregovara o početku proizvodnje asortimana koji obuhvata pločasti nameštaj (furnir i melaminska folija) i tekstil.
Proširenje postojeće saradnje sa kompanijom Simpo u ovoj godini i najava proizvodnje novog asortimana govori da postoji interes u IKEA robnim kućama za onim što se proizvede u Simpu, navela je ona.
U Srbiji postoje i drugi potencijalni partneri za čiji je asortiman proizvoda zainteresovana IKEA i sa njima se pregovara, istakla je ona izrazivši uverenje da će ta kompanija imati uskoro još dobrih vesti za domaću javnost.
Vujičić je predočila da IKEA ima jasno definisane tehničke standarde i standarde kvaliteta koji su usklađeni sa međunarodnim propisima. Njih svaki dobavljač mora da ispuni kako bi se stekli uslovi za proizvodnju i plasman proizvoda u robne kuće IKEA.
Fokus je na kvalitetu proizvoda i sigurnosti potrošača, sa dodatnim standardima sigurnosti kada je reč o proizvodima za decu. Velika pažnja posvećena je i zaštiti životne sredine i sigurnosti radnika, navela je ona i zaključila da je zadovoljenje ovih kriterijuma jedan od ključnih preduslova za započinjanje saradnje sa kompanijom IKEA.